کد خبر: ۱۳۶۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سازمان اوقاف در مدیریت جدید به مسئله علم و فناوری ورود کرده و از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری، اظهار کرد: سازمان اوقاف در مدیریت جدید به مسئله علم و فناوری ورود کرده و از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

وی یکی از برنامه‌ها و اهداف اوقاف را رفع مشکلات مردم اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در اراضی وقفی و رونق دادن به اراضی کشاورزی و باغ‌های مختلف و زمین‌های زراعتی موقوفه از برنامه‌های اوقاف به شمار می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تصریح کرد: تمامی اجرای نیت موقوفاتی که اوقاف انجام می‌دهد بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و بر اساس وقف‌نامه که واقف ذکر کرده است، صورت می‌گیرد.

حیدری ادامه داد: پیش از شیوع ویروس کرونا در تولید ماسک ۱۲ امامزاده مازندران روزانه بیش از ۸ هزار ماسک با کمک نیروهای بسیجی تولید کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در راه انجام کار خیر نباید منتی بر مردم گذاشت، وقف یعنی اجرای امینانه نیات، یک واقف برای فلان کار خیر یا نشر معارف اهل بیت عصمت و طهارت، قرآن، مشکلات مردم و جامعه مال خود را وقف می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران تاکید کرد: وقف یعنی پشتوانه مالی قوی برای حکومت و اسلام، وقف کردن مبارزه با انحصار ثروت است، ما در سال جاری در منطقه غرب مازندران وقف بزرگی به ارزش ۷۰ میلیارد تومان داشتیم که در کشور نمونه است، در شهرستان ساری نیز واقفی ۲۰ میلیارد تومان از سرمایه خود را وقف کرد.

این مسئول  با اشاره به ورود پیکر شهدای مدافع حرم به مازندران خاطرنشان کرد: خداوند در سوره توبه واقفین و شهدا را در کنار هم قرار می‌دهد چرا که هر دو از مال و جانشان گذشتند، وقف پشتوانه و مبارزه‌ای برای بی‌تفاوتی و سنت حسنه‌ای است که امور فانی دنیا را رنگ بقا و جاودانگی می‌بخشد. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: استان مازندران در بخش موقوفات سومین استان است اما در بخش تعداد امامزادگان و رقبات بیشترین امامزادگان را دارد و طی ماه محرم و صفر ۹۰ هزار بسته معیشتی از محل موقوفات بین مردم نیازمند استان توزیع شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/غ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار