کد خبر: ۱۳۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
فارس نوشت: رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بحرین و این رژیم فردا توافقنامه برقراری روابط دیپلماتیک و افتتاح سفارت در منامه و تل‌آویو را امضا می‌کنند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که فردا یکشنبه هیأت آمریکایی به ریاست «استیون منوشین» وزیر خزانه‌داری و «آوی برکوویتز» فرستاده کاخ سفید در خاورمیانه به منامه سفر می‌کند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌ پست» نوشت که مسئولان بحرینی و اسرائیلی تحت نظارت منوشین و برکوویتز توافقنامه برقراری روابط دیپلماتیک و افتتاح سفارت در منامه و تل‌آویو را امضا خواهند کرد.

وبگاه اسرائیلی «والا» نیز گزارش داد که هدف از امضای این توافقنامه آغاز اجرای توافقنامه عادی‌سازی روابط بین دو طرف است که در کاخ سفید امضا شد و به موجب آن اصول کلی روابط دو طرف تعیین می‌شود و این توافقنامه از جمله توافقنامه‌هایی است که در زمینه‌های مختلف بین دو طرف امضا خواهد شد.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج الجدید»، در این توافقنامه ۱۰ زمینه فعالیت بین دو طرف صهیونیستی و بحرینی مشخص خواهد شد که عبارتند از: سرمایه‌گذاری، پرواز غیرنظامی، گردشگری، تجارت، علوم و فنآوری، کشاورزی و محیط زیست، ارتباطات و پست، بهداشت، آب و انرزی و همکاری حقوقی.

در این توافقنامه بر توافق رژیم صهیونیستی و بحرین برای عدم اتخاذ اقدامات خصمانه علیه یکدیگر و تلاش برای ممانعت از اقدامات خصمانه طرف سوم تأکید شده است.

310 310

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار