کد خبر: ۱۳۶۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) در ملایر گفت: طلاب حوزه علی بن ابیطالب(ع) در مدت تحصیل در این مرکز دینی حافظ کل قرآن می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر به مدت ۶ سال است در مکان جدید در میدان جهاد فعالیت دارد اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۴۰ نفر در این حوزه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه طلاب در مقطع مقدماتی و به مدت ۶ سال در این حوزه تحصیل می‌کنند افزود: طلبه‌های مشغول تحصیل در این حوزه علاوه بر افراد بومی از سایر شهرستان‌های استان هستند و و تعدادی نیز خارج از استان در این مرکز دینی مشغول تحصیل‌اند.

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر با بیان اینکه این حوزه امسال ۲۰ طلبه جذب کرده است اظهار کرد: شرایط سنی برای ورود به حوزه ۱۴ سال تا ۲۰ سال بوده که جذب‌شدگان بعد از آزمون و مصاحبه و داشتن شرایط در این حوزه پذیرش شدند.

وی با بیان اینکه کسب مجوز حفظ قرآن برای طلاب نیز امسال برای این مدرسه گرفته شد گفت: این حوزه مدرسه‌ای با رویکرد حفظ قرآن خواهد بود که طلاب در طول دوران تحصیل ۶ ساله خود حافظ کل قرآن خواهند شد.

رحیمی با بیان اینکه در استان همدان تنها دو حوزه امام حسین(ع) همدان و علی ابن ابیطالب(ع) ملایر این مجوز را دارند افزود: حفظ قرآن به صورت یک برنامه اجباری برای طلاب امسال در نظر گرفته شده است اما طلاب سال‌های بالاتر نیز ددر صورت علاقه می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و با حضور در کلاس‌ها از این موقعیت بهره‌مند شوند اما اجباری برای حفظ قرآن طلاب سال‌های بالاتر وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کلاس‌های حوزه علمیه از ابتدای شهریورماه شروع شد و تا زمانی که شهرستان در وضعیت قرمز قرار نداشت به صورت حضوری ادامه داشت گفت: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود کلاس‌ها به صورت مجازی و هم حضوری است.

مدیر حوزه علمیه علی بن ابیطالب(ع) ملایر با بیان اینکه در زمان حضوری کلاس‌ها سعی شده دروس یک هفته در یک روز و به صورت فشرده تدریس شود گفت: طلاب در این حوزه در هفته یک روز حضور پیدا می‌کنند که پروتکل‌های بهداشتی نیز از ابتدا تاکنون رعایت شده است.

انتهای پیام/89013

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار