کد خبر: ۱۳۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
سامسونگ و شیائومی با انتشار پست‌هایی در فیسبوک و توییتر، به‌صورت غیر مستقیم اپل را به‌ دلیل حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون ۱۲ مسخره کردند. چنین اتفاقی را سال‌ها قبل برای حذف جک هدفون دیده بودیم.

اپل سه‌شنبه‌ی گذشته رویداد رونمایی گوشی‌های سری آیفون ۱۲ یعنی Hi, Speed را برگزار کرد تا با چهار گوشی هوشمند جدید که همگی توانایی اتصال به شبکه‌ی 5G دارند و از نخستین تراشه‌ی پنج نانومتری دنیا استفاده می‌کنند آشنا شویم. اپل سابقه‌ی اتخاذ تصمیم‌های بحث‌برانگیز را در قبال گوشی‌های سری آیفون دارد و در مراسم Hi, Speed جزئیات جدیدترین تصمیم بحث‌برانگیز اپل اعلام شد.

همان‌طور که چند ماه پیش شایع شده بود، اپل گفت قصد ندارد گوشی‌های سری آیفون ۱۲ را با شارژر و هدفون سیمی ایرپادز (EarPods) در جعبه عرضه کند. کسانی که شارژر ندارند برای شارژ کردن محصول باید ۲۰ دلار اضافه بپردازند و شارژر ۲۰ وات USB-C جدید را تهیه کنند. زمان زیادی از مراسم اپل نگذشته بود که متوجه شدیم شارژر و هدفون از جعبه‌ی آیفون ۱۱ و آیفون XR و آیفون SE نسل دوم که همچنان به‌فروش می‌رسند نیز حذف شده است. 

سامسونگ در پست جدیدی در فیسبوک، به‌صورت غیر مستقیم اپل را به‌خاطر حذف شارژر از جعبه‌ی گوشی آیفون ۱۲ مسخره کرد است. در ادامه می‌توانید اسکرین‌شات پست متتشرشده توسط سامسونگ را مشاهده کنید. در توضیحات پست زیر آمده است: «البته که گلکسی‌ شما، چیزی که به‌دنبالش می‌گردید به شما ارائه می‌دهد؛ از ساده‌ترین چیزها نظیر شارژر گرفته تا بهترین دوربین و باتری و عملکرد پردازشی و حافظه و حتی نمایشگر ۱۲۰ هرتز، همگی در یک گوشی هوشمند.»

تسمخر اپل توسط سامسونگ به خاطر حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ / iPhone 12

اقدام سامسونگ برای تمسخر اپل، اتفاقی بسیار جالب است؛ خصوصا با درنظرگرفتن این حقیقت که سامسونگ تجربه‌ی انجام چنین کاری را دارد و درنهایت دیدیم کاری که سامسونگ انجام داد با نتیجه‌ی معکوس همراه بود. اپل سال‌ها قبل در تصمیمی جنجال‌آفرین اعلام کرد جک ۳٫۵ میلی‌متی هدفون را از گوشی آیفون ۷ حذف می‌کند. در پی این اتفاق شرکت‌های مختلف ازجمله سامسونگ شروع ‌به تمسخر اپل کردند؛ اما زمان خیلی زیادی نگذشته بود که سامسونگ و شرکت‌های دیگر نیز در مسیر اپل قدم برداشتند. سامسونگ نخستین بار در گوشی‌های سری گلکسی نوت ۱۰ از حذف جک هدفون خبر داد. 

ویدئوهایی که سامسونگ برای تمسخر نبودن جک هدفون در آیفون‌های اپل منتشر کرده بود، مدتی بعد حذف شدند؛ بااین‌حال قبل از حذف شدن ویدئوها، کاربران آن‌ها را دانلود و سپس مجددا در پلتفرم‌های مختلف آپلود کردند (یکی از ویدئوها را می‌توانید در صفحه‌ی آپارات زومیت ببینید).

این موضوع باعث شده است کاربران از خود بپرسند چقدر طول می‌کشد تا سامسونگ نیز اقدامی مشابه اپل انجام دهد و شارژر و هدفون را جعبه‌ی گوشی‌های سری گلکسی حذف کند. بر اساس شایعه‌ای که تیرماه امسال منتشر شد، احتمال حذف شارژر از جعبه‌ی گلکسی S30 وجود دارد؛ اما با توجه ‌به اقدام اخیر سامسونگ، فکر نمی‌کنیم حذف شارژر به‌این‌زودی اتفاق بیافتد. 

تسمخر اپل توسط شیائومی به خاطر حذف شارژر از جعبه آیفون ۱۲ / iPhone 12

سامسونگ تنها شرکتی نیست که اپل را به‌دلیل حذف شارژر از جعبه‌ی آیفون‌ها تمسخر کرده است. شیائومی اقدام مشابهی در توییتر انجام داده که اسکرین‌شات ویدئوی مورد بحث در بالا قابل‌ مشاهده است. شیائومی در توضیحات پست توییتر خود نوشت: «نگران نباشید. ما هیچ ‌چیز از جعبه‌ی می ۱۰ تی پرو حذف نکردیم.» مطرح شدن ادعای «حذف نشدن هیچ ‌چیز از جعبه‌ی گوشی» توسط شیائومی، اندکی عجیب است؛ زیرا شرکت چینی سال‌ها است که در جعبه‌ی گوشی‌های خود هدفون قرار نمی‌دهد. اکثر تحلیلگران می‌گویند شیائومی برای قرار ندادن هدفون در جعبه‌ی گوشی، انگیزه‌ی مالی دارد. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درباره‌ی اقدام سامسونگ و شیائومی دارید؟ به‌نظر شما این دو شرکت اقدامی مشابه اپل انجام می‌دهند؟


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار