کد خبر: ۱۳۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
نماینده دولت سوریه در سازمان ملل در سخنانی با محکومیت پنهان‌کاری رژیم صهیونیستی در خصوص فعالیت‌های اتمی، این رژیم را بزرگترین تهدید برای غرب آسیا دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بشار الجعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل روز جمعه (دیروز) در خلال نشست کمیته خلع سلاح و امنیت بین‌الملل مجمع عمومی سازمان ملل، به انتقاد از انفعال جهانی در قبال فعالیت‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی پرداخت.

به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) او گفت که باید با فشار به رژیم صهیونیستی، این رژیم را ملزم به پیوستن به معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای کنند و تمامی فعالیت‌ها و تأسیسات هسته‌ای تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد.

بشار الجعفری، زرادخانه هسته‌ای، شیمیایی و بیولوژیک رژیم اسرائیل را یک تهدید بسیار بزرگ برای صلح و امنیت منطقه غرب آسیا دانست و حمایت‌های آمریکا و کشورهای اروپایی از این رژیم را عاملی دانست که موجب شده تا اسرائیل در بی توجهی به خواسته جهانی برای پیوستن به معاهده عدم اشاعه سلاح‌های هسته‌ای جسورتر باشد.

دولت سوریه از سال ۱۹۶۸ به معاهده عدم اشاعه پیوسته و در سال ۱۹۷۲ نیز پیمان ممنوعیت استفاده از سلاح‌های بیولوژیک را امضاء کرده است. دمشق همچنین از سال ۲۰۱۳ عضو معاهده منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی است.

مرکز بین المللی مطالعات صلح استکهلم در خرداد ماه گذشته در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تعداد کلاهک‌های هسته‌ای خود را در سال ۲۰۲۰ به ۹۰  مورد افزایش داده است.

انتهای پیام/م

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار