کد خبر: ۱۳۶۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
رسانه‌های صهیونیستی جزئیات توافقی را که قرار است فردا میان این رژیم و بحرین امضا شود فاش کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که فردا یکشنبه 18 اکتبر (27 مهر) متن توافق عادی‌سازی و برقراری روابط دیپلماتیک میان رژیم اسرائیل و بحرین امضا می‌شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این زمینه وبسایت صهیونیستی والا گزارش داد که مسئولانی از تل‌آویو و منامه تحت نظارت «استیو منوچین» وزیر دارایی آمریکا و «آوی برکوویچ» فرستاده کاخ سفید فردا توافق عادی‌سازی روابط را امضا و درباره مسائلی همچون برقراری روابط دیپلماتیک و ایجاد سفارتخانه‌ها بحث خواهند کرد.

مسئولان صهیونیست درباره جزئیات این توافق اعلام کردند که شامل دوصفحه و نوعی توافق موقت و مرحله‌ای مابین توافق عادی‌سازی که 15 سپتامبر گذشته در کاخ سفید به دست «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «عبداللطیف الزیانی» وزیر امور خارجه بحرین امضا شد بوده و یک توافق جامع است.

طبق اطلاعات وبسایت مذکور صهیونیستی در اعلامیه مشترکی که فردا منتشر خواهد شد دو طرف متعهد می‌شوند که اقدامات خصمانه ضد یکدیگر انجام نداده و نیز مانع از انجام اقدامت خصمانه طرف ثالثی در این میان شوند.

همچنین در این اعلامیه تاکید می‌شود که طرفین متعهد به هم‌زیستی و سازش می‌شوند و همچنین حدود ده امضا در زمینه‌هایی از جمله سرمایه‌گذاری، هواپیمایی کشوری، گردشگری، تجارت، علوم و تکنولوژی، محیط زیست، ارتباطات، بهداشت، کشاورزی، آب، انرژی و همکاری قضایی صورت می‌گیرد.

این وبسایت صهیونیستی افزود که نمایندگان بحرینی خواستار امضای توافق موقت در این مرحله شدند که علت آن انتقادات داخلی در این کشور ضد عادی‌سازی با تل‌آویو است.

پیش از این نتانیاهو گفته بود که بسیاری از کشورهای عربی روش خود را در قبال ما تغییر خواهند داد و کنست توافق عادی‌سازی با امارات و بحرین را تصویب کرده است.

قابل توجه است که روزنامه صهیونیستی جروز الم پست نوشت، نتانیاهو تسلیم درخواست‌ها برای توضیح بخش‌های محرمانه توافق با امارات متحده عربی در کنست شده است.

این روزنامه صهیونیستی تصریح کرد که نتانیاهو هرگز قبل از تصویب کنست بخش‌های محرمانه توافق با امارات را فاش نمی‌کرد.

پنجشنبه گذشته کنست(پارلمان) رژیم صهیونیستی، توافق سازش با امارات را با اکثریت 80 رای تصویب کرد.

در 13 آگوست امارات با رژیم صهیونیستی با میانجگری « دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به توافق رسیدند. توافق عادی‌سازی بحرین با رژیم صهیونیستی یک ماه پس از اعلام سازش امارات با این رژیم، انجام شد .

فرستادگان حاکمان امارات و بحرین شامگاه سه شنبه 25 شهریور همزمان با سالگرد جنایت هولناک صهیونیست‌ها در کشتار فجیع کودکان و زنان فلسطینی در اردوگاه صبرا و شتیلا، توافق ننگین سازش را با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حضور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و بانی اصلی سازش در کاخ سفید امضا کردند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار