کد خبر: ۱۳۷۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیام داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پیام داد.

در پیام سیدمجتبی حسینی آماده است:

هوالجمیل
جویای زندگی و مشتاق شکوفایی‌اند جوان چهره‌های موسیقی ایران‌زمین که در خطوط این روزگار ناخوش‌احوالِ ناشی از کرونا، نت به نت امید و انتظار را مشق می‌کنند و به آموختن نشسته‌اند تا گرد فراموشی را از میراث معظم موسیقی برخیزانند.

تجسم این تصمیم می‌تواند «جشنواره‌ی موسیقی جوان» باشد که به اشتیاق و اراده‌ی جوانان مستعد، ارجمندی موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک را یادآور است و مصمم است که جایگاه و پایگاه این هنر کهن را قوام و دوام بخشد.

تکریم میراث نامیرای دیروز به مدد بازآفرینی و تحول و نگاه معطوف به فردا با میل به روزآمدی هنر از مؤلفه‌های این جشنواره است که به روشنی مؤید حال و احوال آموزش موسیقی و تبلور بایدها و نبایدهای این عرصه است. با خود می‌اندیشم شاید سرنوشت این جشنواره با معرفی منتخبانی مستعد به قضاوت اساتید و تشویق و ترغیبی از جانب متولیان امر منتهی می‌شود.

***************************

وظایف و اهداف شورای ارکستر سمفونیک تهران 

 

عضو شورای ارکستر سمفونیک تهران می‌گوید وظیفه اصلی این شورا یک نظارت هیئت امنایی بر فعالیت ارکستر سمفونیک تهران و دعوت از رهبرانی است که برای اجرای کنسرت می‌آیند.

بنیاد رودکی هفته پیش اعلام کرد با هدف واگذاری امور تخصصی به اهل فن و ارتقای سطح ارکستر سمفونیک تهران با دعوت از استادان برجسته و صاحب‌نظر، یک شورا تشکیل داده است.

محمدسعید شریفیان، هوشنگ کامکار، نادر مشایخی، کیاوش صاحب‌نسق و ابراهیم لطفی اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند که به‌منظور نظام‌مند شدن مقررات و ضوابط حاکم بر ارکستر، آئین‌نامه ارکستر را بازنگری و تدوین می‌کند.

کیاوش صاحب نسق  درباره  شکل‌گیری این شورا  گفت: پروسه شکل‌گیری این شورا از چند ماه قبل از اعلام خبر شروع شد. دفتر بنیاد رودکی با تماسی که با من و چند نفر دیگر از دوستان داشتند یک سری نشست در رابطه با تأسیس شورا برگزار کرد و در نهایت شورا با انتخاب اعضای فعلی تشکیل شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار