کد خبر: ۱۳۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
وزارت دارایی سودان مدعی شد که رفع تحریم‌های آمریکا و خروج سودان از لیست کشورهای حامی تروریسم ارتباطی به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هبه محمد علی» سرپرست وزارت دارایی سودان امروز (سه شنبه) در سخنانی با ابراز خوشحالی در خصوص خروج سودان از لیست موسوم به کشورهای حامی تروریسم، این رخداد را بی ارتباط با مسأله سازش با رژیم صهیونیستی دانست.

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، او در ابتدا با انتقاد حکومت «عمر البشیر» در دوره سابق، گفت: «مردم سودان مجبور شدند بار شرارت‌های نظام سابق را بر دوش بکشند.»

محمد علی با بیان اینکه آمریکا و کشورهای دیگر پیشنهادات و کمک‌های مالی مختلفی ارائه خواهند کرد، گفت که خارطوم انتظار دارد در پی پایان تحریم‌های آمریکا، درآمدهای مالی و دستاوردهای فنی عایدش شود و علاوه بر این خواستار این است که بدهی ۷۰۰ میلیون دلاری‌اش به آمریکا نیز بخشوده شود.

این مقام سودانی سپس مدعی شد که خروج این کشور از لیست حامیان تروریسم ارتباطی به پرونده سازش با رژیم صهیونیستی ندارد.

او سپس گفت که خارطوم تلاش خواهد کرد تا قانونی در کنگره آمریکا با هدف مصون داشتن سودان از تحریم‌های آتی نیز تصویب شود.

ادعای این مقام سودانی در خصوص بی ارتباط بودن حذف نام کشورش از لیست کذایی حامیان تروریسم، در حالی است که رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته مدعی شدند که دونالد ترامپ دو روز دیگر (فردا) از عادی‌سازی روابط خارطوم-تل آویو خبر خواهد داد (جزئیات بیشتر).

آمریکا شب گذشته از خروج سودان از لیست مذکور خبر داد و گفت که سودان متعهد به پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان تروریسم شده است.

انتهای پیام/ص

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار