کد خبر: ۱۳۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳
گروه استان‌ها-رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم با اشاره به هزینه ۷۰۰ میلیارد تومانی تکمیل منوریل قم گفت: منوریل پروژه‌ای است که از ابتدا دولت هزینه‌های آن را تقبل کرده و تا آخر نیز باید دولت تأمین‌کننده اعتبارات باشد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، روح‌الله امراللهی در جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در سالن شهید باکری این شورا برگزار شد، با اشاره به مطرح‌شدن لایحه تعدیل قرارداد خرید یک نردبان برای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اظهار داشت: ارتفاع 40 متری نردبان تمام نیاز شهر قم را برطرف نمی‌کند و باید در این زمینه تجهیزات تکمیلی تأمین شود.

وی بلندمرتبه‌سازی ساختمان‌ها در سال‌های اخیر در قم را مورد توجه قرار داد و افزود: ما به تعدادی از ساختمان مسکونی و تجاری اداری پروانه داده‌ایم که تعداد طبقات 18 تا 20 طبقه بوده که این ساختمان‌ها نزدیک به 70 متر ارتفاع خواهند داشت.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه شهرداری قم به نردبان‌های بالای 70 متر نیاز دارد اضافه کرد: با اینکه قیمت‌ها خیلی تغییر کرده اما این تجهیزات باید برای شهر قم خریداری شود.

وی با بیان اهمیت تقویت شهر قم از لحاظ ایمنی ابراز کرد:  سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم باید بتواند به ساختمان‌های تجاری و مسکونی بلندمرتبه در مواقع بحران دسترسی کامل داشته باشد.

امراللهی در بخش دیگری از جلسه با اشاره به هزینه تکمیل خط A متروی قم تصریح کرد: فاز نخست از این خط برای تکمیل به هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 300 میلیارد تومان آن با اوراق مشارکت تأمین‌شده است.

وی با اشاره به هزینه 700 میلیارد تومانی تکمیل منوریل قم افزود: منوریل پروژه‌ای است که از ابتدا دولت هزینه‌های آن را تقبل کرده و تا آخر نیز باید دولت تأمین‌کننده اعتبارات باشد.

انتقاد از پرداخت‌های نقدی در اتوبوس‌های شهری

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم نیز در این جلسه با تشریح شرایط ناوگان اتوبوسرانی شهر قم اظهار داشت: شروع ویروس کرونا آسیب‌های زیادی را برای ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم داشته و درآمدهای شهرداری در این بخش را تحت تأثیر قرار داده است.

امیر یزدی تعطیلی بیش از چهار ماه ناوگان اتوبوسرانی را موردتوجه قرار داد و افزود: ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قم از اسفند 98 تا 10 خردادماه سال 99 تعطیل بوده و پس از چهار ماه با چهار خط آغاز به کارکرده و امروز با تمام ظرفیت در حال خدمات‌رسانی است.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم مشکلات پیش‌آمده در درآمد اتوبوس‌ها را تشریح کرد و گفت: با آغاز به کار ناوگان، پرداخت نقدی ممنوع شد ولی باوجود بازرسی‌های زیاد بعضی از رانندگان اقدام به دریافت کرایه نقدی کرده و تعدادی از شهروندان نیز به بهانه عدم پرداخت نقدی کرایه پرداخت نمی‌کردند.

وی از امکان پرداخت نقدی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و گفت: با توجه به تدابیر اندیشیده شده در هیئت‌مدیره سازمان امروز درآمد ناوگان اتوبوسرانی به سقف 5 الی 6 میلیون تومان رسیده است.

یزدی کاهش ظرفیت اتوبوس‌های سازمان را نسبت به سال گذشته علت شلوغی ناوگان عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته سند 230 دستگاه اتوبوس به علت اتمام قرارداد 10 ساله با شهرداری واگذارشده و 53 دستگاه نیز به علت ترس از بیماری غیرفعال هستند و با لایحه شهرداری و شورای شهر قرارداد این 53 دستگاه نیز واگذارشده است.

وی تعداد اتوبوس‌های فعال بخش خصوصی را 25 دستگاه دانست و ادامه داد: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی با اتوبوس‌های ملکی شهرداری در حال خدمت‌رسانی بوده و بخش خصوصی بدون هماهنگی لازم از اسفندماه خطوط اتوبوسرانی را خالی کردند.

انتهای پیام/456/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار