کد خبر: ۱۳۷۱۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
دبیر سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان:
علیرضا تابش گفت: برای اولین، کودکان و نوجوانان ۵ تا ۱۵ ساله سراسر کشور می‌توانند پس از تماشای برخط فیلم‌ها نظر خود را به دست برگزارکنندگان جشنواره برسانند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، دبیر سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در پیامی ویدئویی در آیین افتتاحیه سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان اظهار داشت: جشنواره سی و سوم آغاز عصر جدید جشنواره‌های سینمایی سال 99 و در شرایط شیوع بیماری کرونا است. جشنواره امسال دروازه‌ای جدید به روی سینمای ایران و عصر رسانه‌های دیجیتال گشود. تلاش‌های دو ماهه همکارانمان در بخش فنی، نویدبخش برگزاری جشنواره‌ای متفاوت در دوره سی و سوم است. در کنار قهرمان کادر درمان و سلامت و دیگر مسئولان کشور توانسته‌ایم باری هرچند کوچک از دوش مردم سرزمینمان برداریم و لحظات شاد و خوشی را برای کودکان و نوجوانان سرزمینمان به مدت شش روز از تاریخ 27 مهرماه تا دوم آبان برای آنان رقم بزنیم.

وی ادامه داد: در جشنواره امسال 107 فیلم در سامانه‌های مجازی پخش ونمایش فیلم تیوا، فیلیمو و نماوا اکران خواهد شد و هر کودک و نوجوان ایرانی می‌تواند برای اولین بار رای و نظر خود را پس از تماشای هر فیلم به سمع و نظر برگزار کنندگان جشنواره و تولیدکنندگان آثار برساند. فراگیری جشنواره امسال سبب شد که ما به شعار هر خانه یک سینما و هر کودک یک داور برسیم. معنی مخاطب و نوع ارائه اثر در جشنواره امسال با جشنواره‌های سابق کاملا متفاوت است. امسال سالن های سینما مقر جشنواره نیست بلکه خانه‌ها این وظیفه را بر عهده دارند و هموطنان می‌توانند با مراجعه به سامانه‌‌های پخش برخط فیلم و سریال به تماشای فیلم‌های این دوره بپردازند.

دبیر سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان افزود: کارگاه‌های آموزشی جشنواره در بخش ملی و بین‌المللی، برنامه‌های جشنواره که هر روز از اصفهان پخش خواهد شد، جلسات گفت و شنود درباره فیلم‌ها و کتابخانه ویدئویی جشنواره که از طریق سامانه‌های پخش و نمایش برخط فیلم در دسترس است.

وی اضافه کرد: امیدوارم جشنواره سی و سوم خاطرات خوشی را برای کودکان و نوجوان رقم بزنند؛ کودکانی که متولد عصر دیجیتال هستند و شاید از همه ما بزرگترها در بهره‌برداری از آثار و فیلم‌های ارائه شده در این جشنواره مهارت بیشتری دارند.

تابش با بیان برگزاری چهارمین المپیاد فیلم سازی نوجوانان ایران همزمان با افتتاح سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان گفت: با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و انجمن سینمای جوانان ایران و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، المپیاد فیلم‌‌سازی نوجوانان ایران به صورت مجازی برگزار می‌گردد این المپیاد زمینه‌ساز بروز استعدادهای نوجوانان در زمینه سینمای آینده کشور است.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار