کد خبر: ۱۳۷۱۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴
گروه استان‌ها ـ نماینده مردم جنوب بلوچستان در مجلس گفت: به منظور حفظ ذخیره آبزیان صید ترال به مدت ۲ سال ممنوع شد.

معین‌الدین سعیدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در چابهار از  ممنوعیت "صید ترال" خبر داد و گفت: در پی پیگیری های که در فراکسیون محیط زیست انجام شده  وزارت جهاد کشاورزی و شیلات ایران موافقت کردند صید ترال را به مدت 2 سال ممنوع کنند.

وی افزود: با توجه به پیگیرهای متعدد فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص صید ترال داشت و طرح سئوالی  از وزارت جهاد کشاورزی و شیلات ایران که خود بنده طراح آن بودم و به امضا  15 نفر از نمایندگان نیز رسیده بود خوشبختانه با صید ترال به مدت 2 سال ممنوع اعلام شد.

نماینده مردم جنوب بلوچستان در مجلس تصریح کرد: قرار شد کارهای تحقیقاتی در این زمینه  اتفاق بیفتد و انچه برای ما حایز اهمیت است حفظ ذخایر آبزیان و نسل موجودات دریایی و از همه مهمتر معیشت صیادان در جنوب کشور است تا از این بیشتر متضرر نشوند.

به گزارش تسنیم مجوز کشتی‌های ترال از اردیبهشت ماه صادر و تا مهرماه ادامه دارد، امسال 8 کشتی کلاس فردوس مجوز داشتند در آب‌های عمان صید کف داشته باشند، هرچند دوتای آن‌ها به حکم دادستانی توقیف شد؛ قوه قضایی گفته: هر نوع صید ترال ممنوع است و با آن برخورد می‌شود، با این حال هم‌چنان مجوزهای صید برای ترالرها صادر می‌شود.

نماینده ادوار و پیشین چابهار در مجلس پیشتر به تسنیم گفته بود: از سال 70 که نماینده شدم، حدود 67 ترالر در آب‌های عمان مشغول به صید بودند، با وجود آنکه این ترالرها ملزم بودند در آب‌های عمیق و 8 تا 10 مایل به بعد صید کنند اما قوانین را رعایت نمی‌کردند و حتی تا 2 و 3 مایل ساحل هم می‌آمدند.

انتهای پیام/395

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار