کد خبر: ۱۳۷۲۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۲
ویتامین ها برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند. رژیم غذایی روزانه اغلب بسیار ضعیف است و قادر به تأمین ویتامین های مورد نیاز بدن نیست.

ویتامین ها برای عملکرد صحیح بدن ضروری هستند. رژیم غذایی روزانه اغلب بسیار ضعیف است و قادر به تأمین ویتامین های مورد نیاز بدن نیست. مولتی سانستول یک مکمل مولتی ویتامین است که برای جلوگیری از کمبود ویتامین های مختلف استفاده می شود.

مولتی سانستول چیست و چه زمانی از آن استفاده می شود؟
مولتی سانستول یک مکمل مولتی ویتامین به شکل شربت است. این ماده حاوی ویتامین های محلول در چربی (ویتامین های A ، D3 ، E) و ویتامین های محلول در آب (ویتامین های B1 ، B2 ، B6 ، C ، PP ، دگزپانتنول) به علاوه کلسیم است.
شربت مولتی سانستول تنها داروهای مولتی ویتامینی است که به عنوان یک محصول دارویی برای کودکان بالای ۱ سال، مورد تأیید قرا گرفته است.
شربت سانستول برای جلوگیری از کمبود ویتامین، ویتامین های مهم و لازم را برای کودکان فراهم می کند و هر زمان که مقدار کافی ویتامین از طریق مواد غذایی به بدن نرسد، از علائم کمبود ویتامین جلوگیری می کند. موارد استفاده از این شربت عبارتنداز:
اگر کودکی به دلیل بیماری اشتهای خود را از دست داده است، از این شربت در طول و پس از بیماری استفاده می شود.
در آغاز فصل مهد کودک که سرماخوردگی کودکان به یکدیگر منتقل می شود.
صرف نظر از عفونت ها، بسیاری از کودکان دوره هایی دارند که از خوردن چیزهای سالم مانند میوه و سبزیجات امتناع می ورزند و ویتامین های مورد نیاز بدن باید به نحوی تامین شوند.
حتی در مراحل رشد و نمو، هنگامی که نیاز به ویتامین ها افزایش می یابد و از طریق مواد غذایی جبران نمی شود، می توان از این شربت استفاده کرد.
طعم شربت متناسب با نیاز کودکان است و این استفاده منظم از آن را تسهیل می کند.

نحوه عملکرد شربت سانستول
مکمل های رژیم غذایی با یک ترکیب پیچیده ساخته می شوند. این ماده حاوی موادی است که تأثیر مثبتی بر عملکرد بدن دارد. ویتامین C در فرآیندهای مختلف بیولوژیکی دخیل است و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. این ویتامین خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بنابراین در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد از بدن محافظت می کند و جذب آهن را تسریع می کند.
ویتامین E به گروه آنتی اکسیدان ها تعلق دارد و رادیکال های آزاد را خنثی می کند. کلسیم روند معدنی سازی استخوان را تقویت می کند. نفوذپذیری مویرگ ها و غشای سلولی را کاهش می دهد و باعث تسکین آلرژی می شود. این به انتقال عصبی سازگار کمک می کند.

شربت مولتی سانستول را چگونه مصرف کنیم؟
همیشه این دارو را دقیقاً مطابق تجویز پزشک یا دارو ساز، مصرف کنید. قبل از مصرف، نکات نوشته شده روی برچسب محصول را بخوانید. در صورت عدم اطمینان از پزشک یا داروساز سؤال کنید.
قبل از استفاده، بطری دارو باید تکان داده شود. دوز توصیه شده برای گروه های سنی مختلف بشرح زیر است:
کودکان ۱ تا ۵ سال: ۱۰-۱۵ میلی لیتر شربت در روز.
کودکان از ۶ سالگی، نوجوانان و بزرگسالان: ۱۵-۲۰ میلی لیتر شربت در روز.
۱ قاشق چایخوری به اندازه ی ۵ میلی لیتر شربت است و ۱ قاشق غذاخوری حدود ۱۰ میلی لیتر است.
مدت زمان استفاده
مدت زمان استفاده از دارو به علائم فرد بستگی دارد. شربت مولتی سانستول باید تنها زمانی مصرف شود که نیازهای بدن از طریق رژیم غذایی فراهم نشود. لطفاً از پزشک در این باره سؤال کنید.
موارد منع مصرف
محدودیت هایی برای استفاده از شربت سانستول وجود دارد. در موارد زیر از مصرف دارو اجتناب کنید:
حساسیت به مواد فعال و یا هر یک از مواد تحریک کننده موجود در دارو
افزایش سطح کلسیم در خون (هایپرکلسمی)
افزایش دفع کلسیم از طریق ادرار (هایپرکلسمی)
افزایش سطح ویتامین A یا D (هیپرویتامینوز A یا D)
استفاده از سولفونامیدها، تتراسایکلین ها، فلوروکینولون ها
سن زیر ۱۲ ماه{literal}{{/literal}
قبل از مصرف دارو، موارد زیر را مد نظر قرار دهید:
شربت مولتی سانستول برای پیشگیری از کمبود ویتامینی که به دلیل مشکل در جذب ویتامین ها در روده است، مناسب نیست.
فراموش نکنید که این دارو و سایر داروها را دور از دید و دسترس اطفال نگه دارید.
دارو را بیش از مقدار توصیه شده مصرف نکنید. از مکمل های غذایی نباید به عنوان جایگزینی برای یک رژیم متنوع و متعادل استفاده شود. داشتن یک رژیم غذایی متنوع و متعادل و یک سبک زندگی سالم در همه ی زمان ها توصیه می شود.
اطلاعات درج شده روی برچسب محصول را بخوانید و از پزشک یا داروساز خود در مورد خطرات و عوارض جانبی آن سؤال کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار