کد خبر: ۱۳۷۲۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
گروه استان‌ها-استاندار قم گفت: جلسات ستاد استانی کرونا به دلیل اهمیت سلامت مردم باید حضوری برگزار شود و سلامت مردم خط قرمز مصوبات این ستاد است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری؛ هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استانداری که درسالن کرامت استانداری قم برگزار شد اظهار داشت: برای این‌که سلامت مردم خط قرمز تصمیمات ستاد کرونا است لذا جلسات این ستاد باید منظم و حضوری برگزار شود.

وی افزود: از تولیت‌های حرم مطهر و مسجد جمکران برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی تقدیر می‌شود اگر الزاماتی برای رعایت این اصول و شیوه‌نامه‌ها در این اماکن ضروری است بررسی و پیگیری شود.

استاندار قم عنوان کرد: با توجه به در پیش بودن مناسبت‌های ماه ربیع‌الاول نسبت به بازگشایی شبستان امام خمینی دقت نظر شود این بازگشایی به تصمیم ستاد ملی هم‌بستگی دارد.

به گفته این مسئول؛ نباید به مناسبت 17 ربیع‌الاول انگیزه سفر به قم را افزایش دهیم رسانه‌ها و دست‌اندرکاران امور اطلاع‌رسانی نسبت به کاهش سفرها تلاش کنند.

تشدید برخورد با کارمندان و مدیران متخلف

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پایبند نبودن حتی 6 درصد از کارمندان و مدیران دستگاه‌های اجرایی به شیوه‌نامه بهداشتی غیرقابل‌قبول است باید پروتکل‌های بهداشتی تا درصد در این ادارات رعایت شود.

سرمست افزود: افراد متخلف باید به هیات تخلفات معرفی شوند، دستگاه‌های اجرایی حق ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک را ندارند و در این زمینه مدیر دستگاه اجرایی باید پاسخگو باشد. در جلسه آینده باید گزارش جامع و کاملی درباره رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در ادارات ارائه شود تا تصمیمات جدی‌تری اتخاذ شود دستگاهی رعایت نکرد مدیر دستگاه به هیئت تخلفات معرفی شود مدیران و کارمندان ملزم به زدن ماسک هستند.

وی بیان کرد: تصمیم برای جلسات حضوری و یا غیرحضوری در استانداری بسته به اهمیت موضوع دارد در زمینهٔ کرونا باید جلسات این ستاد حضوری باشد برای ما سلامت مردم اهمیت دارد همچنین جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع هم به دلیل اهمیت موضوع تولید بنا به نام‌گذاری سال رونق تولید و سفارش مقام معظم رهبری و راهبرد دولت این ستاد برای من اهمیت دارد هم‌چنین جلسات امنیتی هم باید حضوری باشد.

سرمست در ادامه گفت: محدودیت‌های پیشنهادی دانشگاه علوم پزشکی قم برای هفته آینده بعد از موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ خواهد شد بوستان‌ها و پارکهای شهری تا هفته آینده طبق روال به فعالیت خو ادامه می‌دهند.

استاندار قم همچنین با اشاره به اجرای موفق طرح رفع حادثه و تعویض شیرآلات رینگ غربی آب‌رسانی قم گفت: این طرح نشان داد که اقناع افکار عمومی تا چه میزان در پیشبرد برنامه‌ها مؤثر است وقتی انسجام و هم‌دلی در اجرای طرح‌ها وجود داشت این طرح موفقیت‌آمیز خواهد بود.

انتهای پیام/454/ ز

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار