کد خبر: ۱۳۷۲۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶
گروه استانها-استاندار اردبیل گفت: اراضی عشایر محدوده کشت و صنعت مغان سنددار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اکبر بهنام جو عصر امروز در دیدار با معاون وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: پس از تصویب واگذاری اراضی به عشایر مغان مقرر شد تا بعد از بررسی‌های لازم وزارت جهاد کشاورزی اراضی و روستاها را در چهار چوب قانون به نام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتقال داده و این بنیاد نیز به نام عشایر سند صادر کند.

وی افزود: مستندات و نقشه واحدهای مسکونی و طرح هادی و لیست روستاها در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت تا طبق قولی که به اهالی کشت و صنعت داده بودیم  به تعهد خود عمل کرده و برای اراضی و خانه‌های مسکونی این ساکنان  سند صادر شود.

استاندار اردبیل از تخصیص45میلیارد تومان اعتبار به پروژه های پایاب سد خداآفرین و آبیاری های تحت فشار استان خبر داد و گفت:  باید پیگیری بیشتری جهت جذب منابع و اعتبار لازم از سازمان برنامه و بودجه نیز انجام شود تا 13هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین تاپایان سال جاری تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

بهنام‌جو تصریح کرد: بلاتکلیفی اراضی عشایر محدوده نشین کشت و صنعت مغان و پارس یکی از مطالبات به حق عشایر دشت مغان بود و در مورد  حق آبه و اراضی سه هکتاری  سالهای متمادی دغدغه مالکیت داشته‌اند که  با تصویب این لایحه دولت به اختلافات بین عشایر و کشت و صنعت‌ها، خاتمه داده شد.

وی  با بیان اینکه عشایر باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند، تصریح کرد:  با توجه به بررسی ها و پیگیری های انجام یافته چهارچوب واگذاری به زودی آماده می شود که همزمان با واگذاری واحدهای دامپروری، اقامتی و تجاری این اراضی نیز با صدور سند واگذاری قطعی می شود.

انتهای‌پیام/131/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار