کد خبر: ۱۳۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹

به گزارش‌همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کشتی‌های ترال به صورت کف روب در کف دریا اقدام به صید و در واقع جارو کردن تمامی موجودات آبزی و دریایی می‌کنند. با این روش کشتی‌های ترال علاوه بر ماهی‌های غیرخوراکی‌هر نوع ماهی و آبزی دیگر را صید می‌کنند به طوری که در سال‌های اخیر به شدت ماهی در دریا کم شده و بیشتر صیادان‌هزینه‌های خود را نمی‌توانند تامین کنند.

با وجود اینکه مسئولان شیلات ایران به ویژه مدیران اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان بارها اعلام کرده اند که صید و صیادی بوسیله این کشتی‌ها ضرری ندارد زیرا این کشتی‌ها صید ماهیان غیرخوراکی و غیر حلال را انجام می دهند وهیچ ضرری برای صید قایق و لنج‌ها ندارند، کشتی‌های ترال در عمق بیش از ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری ماهی‌های غیرماکول را صید می‌کنند و این ماهی‌ها در ایران‌هیچ استفاده‌ای ندارند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه چابهاردر مجلس شورای اسلامی با ابراز خوشحالی از متوقف کردن فعالیت صید ترال تاکید کرد: نه فقط ۲ سال بلکه باید برای‌همیشه صید ترال در دریای عمان متوقف شود و حتی نباید برای یک کشتی در این منطقه مجوز صید صادر شود.

معین‌الدین سعیدی اظهار کرد: در طول‌هشت ماه گذشته پیگیری‌های زیادی برای توقف صید ترال در سطح محلی، استانی و ملی انجام شده است که در نهایت با پیگیری‌هایی که در فراکسیون محیط زیست انجام شد وزارت جهاد کشاورزی و شیلات ایران موافقت کردند صید ترال را به مدت ۲ سال ممنوع کنند.

وی بیان کرد: مطالبات صیادان و مردم‌همواره در سفرهای مسئولان مختلف و نمایندگان مجلس مطرح می شد و حتی طرح سئوالی از وزارت جهاد کشاورزی و شیلات ایران با امضا  ۱۵ نفر از نمایندگان ارائه شد که خوشبختانه تمام این پیگیری ها منجر به ممنوع شدن صید ترال شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار