کد خبر: ۱۳۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۹
دو منبع آگاه گفته‌اند نخست‌وزیر سودان اعلام آمادگی کرده در صورت تأیید پارلمان این کشور دست به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی خواهد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دو منبع آگاه به خبر‌گزاری رویترز گفته‌اند «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر سودان اعلام آمادگی کرده در صورت تأیید پارلمان این کشور روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی خواهد کرد.

به نوشته رویترز، این در حالی است که خارطوم ابراز نگرانی کرده که چنین اقدامی ممکن است تبدیل به گامی بزرگ در جهت بر هم زدن توازن بین نظامیان و غیر‌نظامیان، یعنی احزاب سیاسی و مردم این کشور شود. 

از سوی دیگر یک مقام ارشد سودان نیز روز پنج‌شنبه گفت که عادی‌سازی روابط بین خارطوم و تل‌آویو بیش از هر زمان دیگری نزدیک شده است.

این مقام سودانی که خواست نامش فاش نشود در مصاحبه با وبگاه «العربی‌الجدید» تصریح کرد: هواپیمای اسرائیلی که روز چهارشنبه (دیروز) در فرودگاه خارطوم فرود آمد حامل مسئولان اسرائیلی و آمریکایی بود و آن‌ها عضو هیأتی بودند که در مذکرات ماه قبل در امارات با حضور «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «نصرالدین عبدالباری» وزیر دادگستری مشارکت داشتند (جزئیات بیشتر).

چهارشنبه شب (دیشب) نیز روزنامه صهیونیستی «یسرائیل هیوم» گزارش داد که سودان با برقراری روابط کامل با تل‌آویو موافقت کرده است.

پیشتر نیز دو کشور امارات و بحرین دست به عادی‌سازی روابط خود را رژیم صهیونیستی زده بودند. 

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) از زبان «دونالد ترامپ» اعلام شد و پس از آن بحرین نیز به این غائله پیوست و دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضاء کردند.

انتهای پیام/ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار