کد خبر: ۱۳۷۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰

به گزارش شفاف، محمدعلی رضایی مدیرفنی مهندسی شرکت اّزن آب در برنامه تلویزیونی "بر بنیان دانش" با اشاره به زمینه‌های فعالیت این شرکت دانش‌بنیان گفت: این شرکت در زمینه تولید اُزن ژنراتورهای صنعتی فعالیت می‌کند که در صنایع مختلف کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه یکی از صنایع مهمی که در کشور نیاز به این دستگاه دارد، صنعت آب و فاضلاب کشور است، تصریح کرد: در حال حاضر در تعدادی از تصفیه‌خانه‌های آب شهری، از این دستگاه‌ها برای تصفیه آب استفاده می‌شود.

رضایی با اشاره به روند تحقیق و توسعه در آغاز تاسیس شرکت، بیان کرد: حدود یک سال، روی این موضوع تحقیق کردیم که آیا بازار هدفی برای این محصول وجود دارد و می‌توانیم این دستگاه‌ها را به فروش برسانیم یا خیر و بعد نیز با استفاده از مهندسی معکوس، این دستگاه‌ها را تولید کرده و تا سال 1388 نیز در صنایع کوچک به فعالیت خود ادامه دادیم؛ از سال 1388 به بعد، شرکت وارد تولید دستگاه‌های بزرگتر و صنعتی شد و به عنوان تنها شرکتی در خاورمیانه شدیم که توانستیم با دانش بومی به این هدف برسیم.

مدیرفنی مهندسی این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه ما به عنوان تامین‌کننده این دستگاه در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی و آب و فاضلاب شناخته شده‌ایم، تاکید کرد: دستگاهی در شرکت وجود دارد که در صنایع خیلی کوچک استفاده می‌شود و  دستگاهی نیز وجود دارد که در صنایع بزرگ همچون صنعت آب و فاضلاب کشور استفاده می‌شود و در واقع این ظرفیت است که تنوع محصول را تعریف می‌کند.

رضایی با اشاره به خواص اُزن در گندزدایی، تصریح کرد: در صنایع کوچک مثل صنایع غذایی برای گندزدایی در فرایندهای مختلف تولید، از اُزن استفاده می‌شود و در صنایع کلان مثل تصفیه فاضلاب و در اشل‌های خیلی بزرگتر، در مقیاس کیلوگرم بر ساعت از ظرفیت اُزن استفاده می‌شود، و در فرایندهایی که تعریف شده است از گاز اُزن برای گندزدایی استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف آب محصولات این شرکت، خاطرنشان کرد: با توجه به بحران آبی که در کشور وجود دارد، استفاده از اُزن در صنایع مختلف باعث می‌شود که آب‌هایی که به صورت  پساب وارد چرخه می‌شوند، بتوانند برگردند و در صنایع مختلف دوباره استفاده شوند؛ به عنوان نمونه صنایعی که در روند خط تولید خود، نیاز به آب غیرضدعفونی شده باشند، می‌شود آب را بازگرداند و در این صنایع از آنها استفاده کرد.

مدیرفنی مهندسی این شرکت دانش‌بنیان با بیان اینکه محصول ما در سال 1383 ثبت اختراع شده است، گفت: این محصول با استفاده از متخصصان شرکت، بومی شده است و در محصولاتی که شرکت تولید می‌کند،  تا 30درصد نیز کاهش انرژی، برای تولید اُزن را شاهد هستیم.

رضایی با اشاره کیفیت بد آب در بعضی از مناطق کشور، بیان کرد: در مناطقی که آب با طعم، بو و رنگ مواجه هست، کیفیت آب کیفیت مطلوبی نیست و با استفاده از ازن به راحتی می‌توان طعم، بو و رنگ آب را به راحتی از بین برد و آب با کیفیت‌تری را در اختیار مصرف‌کننده قرار داد؛ در گذشته که ازن ژنراتورها نبودند و کاربردی نیز در تصفیه‌خانه نداشتند با استفاده از مواد شیمیایی و صرف هزینه‌های زیاد این اتفاق می‌افتاد که در حال حاضر با استفاده ازن ژنراتورها این اتفاق خوب رقم می‌خورد.

وی در پایان با اشاره به روند صادرات محصولات خود به خارج از کشور، خاطرنشان کرد: شرکت به کشورهایی همچون استرالیا، سنگاپور، بلغارستان، سوئد، عراق، افغانستان و تاجیکستان محصولات خود را صادر کرده است و توان رقابت با نمونه‌های خارجی را داریم و امیدواریم یک بازار رقابتی بسیار خوب را شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار