کد خبر: ۱۳۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بازار سهام و عملکرد سازمان بورس و وزارت اقتصاد در صحن علنی مجلس، گفت: تمام تلاش مجلس و کمیسیون اقتصادی درباره بازار سرمایه و بورس این است که یک فضای مثبت و با ثبات در این حوزه ایجاد شود تا اعتماد مردم به بورس یک اعتماد مستحکم و قابل توجه باشد.

بازار بورس

اقدامات کمیسیون اقتصادی برای ساماندهی بازار بورس عملیاتی است

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخشی از اقدامات کمیسیون اقتصادی برای ساماندهی بازار بورس عملیاتی است، به طور مثال یکی از این مسائل این است که در بازار سرمایه شفافیت اطلاعات صورت گیرد. در شرایط کنونی نمی توان روند فعالیت شرکت ها را در عرضه و تقاضا سهام رصد کرد، از این رو در گزارش کمیسیون تأکید شده که این اطلاعات باید افشا شود تا مردم از وضعیت شرکت ها آگاه شوند.

ایجاد شبکه تخصصی بازار مالی با توافق مجلس، دولت و صدا و سیما

وی گفت: مدیریت فضای مجازی یکی دیگر از محورهای گزارش کمیسیون اقتصادی برای ساماندهی بازار بورس است، همچنین توسعه حوزه آموزش همگانی یکی دیگر از موضوعات این گزارش است، البته خوشبختانه با توافق کمیسیون اقتصادی، رئیس سازمان صدا و سیما و وزیر اقتصاد قرار است که شبکه تخصصی بازار مالی ایجاد شود.

افزایش ورود به بازار سرمایه از 3 میلیون نفر به 15 میلیون نفر؛ اصلاح ساختار سازمانی بورس ضروری است

پورابراهیمی ادامه داد: با توجه به حجم ورود فعالان به بازار سرمایه از حدود 3 میلیون نفر به حدود 15 میلیون نفر، یکی از تأکیدات کمیسیون اقتصادی در گزارش خود، اصلاح ساختار سازمانی بورس بوده است. از طرف دیگر باید در بازار سرمایه مشخص شود که کدام شرکت دارای ریسک سرمایه گذاری بوده و کدام شرکت کم ریسک است که این مسئله باید برای خریداران واضح و شفاف شود.

سازمان بورس نیز باید اطلاعات و صورت های مالی خود را افشا کند

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: همچنین بر اساس گزارش کمیسیون اقتصادی، سازمان بورس نیز باید اطلاعات و صورت های مالی خود را افشا کند، مگر موارد محرمانه که باید به تأیید مراجع قانونی برسد. از طرفی باید شورای عالی ثبات مالی نیز تشکیل شود تا در زمان سیاست گذاری در بازارهای اقتصادی دیگر، اثرات و تبعات آن اقدام در بورس نیز مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: قطعا با اجرای محورهای گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس، بازار سرمایه در ماه های آتی به ثبات و آرامش خواهد رسید./

پایان پیام

برچسب ها: بازار بورس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار