کد خبر: ۱۳۷۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
نخستین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۱۶۰ واحد در شهر جدید پرند در شرایطی افتتاح شد که مدیرعامل عمران پرند می گوید این واحدها از کیفیت و نمای بهتری نسبت به مسکن مهر برخوردار و حدود ۱۵ متر بزرگتر است.

نخستین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن به تعداد ۱۱۶۰ واحد در شهر جدید پرند در شرایطی افتتاح شد که مدیرعامل عمران پرند می گوید این واحدها از کیفیت و نمای بهتری نسبت به مسکن مهر برخوردار و حدود ۱۵ متر بزرگتر است.

روز پنجشنبه یکم آبان ماه با حضور ویدیو کنفرانسی حسن روحانی رییس جمهوری ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای مختلف کشور به مرحله افتتاح رسید که ۱۱۶۰ واحد آن مربوط به شهر جدید پرند بود. تکمیل واحدها طی حدود یک سال از آغاز عملیات اجرایی در بستر خدمات زیربنایی و روبنایی اتفاق افتاد؛ موضوعی که در مسکن مهر مغفول مانده بود و به طولانی شدن آن پروژه انجامید. از طرف دیگر واحدهای اقدام ملی در بسیاری از مناطق کشور از کیفیت به مراتب بالاتری نسبت به مسکن مهر برخوردار است.

آنطور که محسن وطن خواهی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند می گوید مسکن ملی از نظر نازک کاری، نما، درب، شیرآلات و دیگر جزئیات کیفیت بهتری نسبت به مسکن مهر دارد. حتی بعضی واحدها با کابینت، پکیج و رادیاتور تحویل داده می شود. همچنین میانگین مساحت مسکن مهر پرند حدود ۷۰ متر است ولی مسکن ملی به بالای ۸۵ متر می رسد.

برای پرند ۲۵ هزار واحد اقدام ملی تعریف شده که ۳۶ هزار نفر متقاضی دارد و در صورت ریزش افراد اولیه از لیست رزرو جایگزین آنها خواهد شد. آورده اولیه هر نفر حدود ۴۰ میلیون تومان است.

زیرساخت وجود دارد؛ تمرکز روی ساخت است

مسئولان وزارت راه و شهرسازی همواره به این نکته اشاره دارند که قرار گرفتن پروژه های اقدام ملی مسکن در مناطق دارای زیرساختهای شهری، امیدواری برای سرعت دهی به تکمیل این واحدها را بیشتر می کند. طرح اقدام ملی مسکن از ابتدا ۴۰۰ هزار واحد بود که بعد از انعقاد تفاهم نامه با دستگاههای دولتی مثل وزارت کار، وزارت آموزش و پرورش و نیروهای مسلح، تعهدات بسیار بیش از قبل شده است. مهمترین سیاستی که در این طرح دنبال می شود این است که پروژه ها در مکانها و زمینهای دارای زیرساختها و خدمات اجرا شود تا تمرکز صرفا روی ساخت واحدها باشد.

به طور کلی از ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن ۲۰۰ هزار واحد به عهده شهرهای جدید گذاشته شده که ۵۲ هزار واحد تا قبل از یکم آبان و ۶۸ هزار واحد هم در این روز به دستور رییس جمهور به مرحله آغاز عملیات اجرایی رسیده و بدین ترتیب تا کنون ۱۲۰ هزار واحد آغاز شده است. طبق گفته حبیب الله طاهرخانی، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مابقی تا ۲۰۰ هزار واحد نیز در آینده شروع می شود. مسکن ملی در سطوح مختلف ثبت نام، مشارکت با بخش خصوصی، تفاهم نامه با دستگاههای دولتی و واگذاری گروهی به تعاونی ها و مجموعه های واجد شرایط پیش می رود.

درخصوص کیفیت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن با محسن وطن خواهی، مدیرعامل شرکت عمران صحبت کردیم که گفت: هر دو پروژه مسکن ملی و مسکن مهر بر اساس ورژن چهارم آیین نامه ۲۸۰۰ بنا شده و از نظر اسکلت و ایستایی مقاومت خوبی دارند. اما مسکن ملی از نظر نازک کاری، نما، درب، شیرآلات و دیگر جزئیات کیفیت بهتری نسبت به مسکن مهر دارد. نمای واحدهای اقدام ملی از سنگ است. حتی بر اساس نوع قراردادها بعضی واحدها با کابینت، پکیج و رادیاتور تحویل داده می شود. همچنین میانگین مساحت مسکن مهر پرند حدود ۷۰ متر است ولی مسکن ملی به بالای ۸۵ متر می رسد.

وطن خواهی با بیان اینکه سهمیه شهر جدید پرند از طرح اقدام ملی ۲۵ هزار واحد است، گفت: در حال حاضر برای تمامی ۲۵ هزار واحد زمین تامین شده و حدود ۳۶ هزار نفر ثبت نام کرده اند. البته مدارک بعضی افراد ناقص بود که در حال اصلاح است و در روزهای آینده روند بارگذاری مدارک به پایان می رسد. تعدادی افراد هم افتتاح حساب داشته و در واقع متقاضی موثر محسوب می شوند که به سرعت در حال افزایش هستند.

مسکن مهر پرند امسال تمام می شود

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درباره آخرین وضعیت مسکن مهر این شهر اظهار کرد: از حدود ۹۰ هزار واحد مسکن مهر پرند ۱۰ هزار واحد باقی مانده که ۷۰۰۰ واحد مربوط به پروژه کیسون و ۳۰۰۰ واحد در دیگر نقاط شهر است. پیمانکاران جدول زمان بندی به ما ارایه کرده و قول داده اند که تا پایان سال تمامی واحدها را تحویل می دهند.

وی همچنین با بیان اینکه خدمات و زیرساختهای پرند به سرعت در حال پیشرفت است گفت: برای دهه فجر قسمت جنوبی پارک مشاهیر که حدود ۲۰ هکتار است را افتتاح می کنیم. یک ایستگاه آتش نشانی، دو پارک و یک باب کلانتری هم افتتاح خواهد شد. همچنین شش باب مدرسه، چهار مسجد، دو مرکز حوزه مقاومت بسیج، دو ایستگاه آتش نشانی و پنج پارک در دست طراحی و اجرا داریم. ساختمان تالار شهر را نیز به مسابقه گذاشتیم که برنده نهایی اعلام و پروژه آغاز شود.

تخمین جمعیت ۲۵۰ هزار نفری برای پرند

وطن خواهی درخصوص برآورها از جمعیت شهر جدید پرند گفت: در سالهای اخیر آمارگیری رسمی نشده اما در پرند ۱۱۰ هزار کنتورهای آب و برق فعال داریم که حدود ۸۰ هزار عدد آن مسکونی است و اگر بعد خانوار را ۳.۳ در نظر بگیریم حدود ۲۵۰ هزار نفر در شهر جدید پرند ساکن هستند. نکته قابل توجه اینکه با توجه به تکمیل بخش عمده واحدهای مسکونی و زیرساختهای پرند، جمعیت به سرعت در حال افزایش است.

تا خردادماه آینده مترو به پرند می رسد

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند با اشاره به تقبل هزینه ساخت مترو پرند از سوی شرکت عمران گفت: تفاهم نامه مشترکی بین شهرداری تهران، شهرداری پرند، شرکت عمران و وزارت راه و شهرسازی در حال پیگیری است. ما هزینه ساخت مترو که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان می شود را تقبل کرده ایم. در حال حاضر شرکت مترو تهران، ایستگاه پرند را فعال کرده و اجرای خط منوط به تفاهم نهایی دستگاههای مذکور است. با توجه به قول آقای محسنی بندپی استاندار تهران امیدواریم تا خردادماه سال آینده مترو پرند تکمیل شود.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه ۴۰۰ هزار واحدی به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان ۱۳۹۹ به متری ۲.۷ میلیون تومان می رسد. ثبت نام مرحله اول و دوم به پایان رسیده و متقاضیان واجد شرایط برای بارگذاری مدارک خود باید به سامانه tem.mrud.ir مراجعه کنند. مهلت بارگذاری مدارک  و افتتاح حساب، پایان مهر ماه اعلام شده بود که تمدید شده است. در صورت  عدم واریز وجه یا انصراف متقاضیان اولیه، افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها می‌شوند.

برچسب ها: پرند ، مسکن ملی ، عکس
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار