کد خبر: ۱۳۷۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
بانکی پور در نطق میان دستور:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ امیرحسین بانکی پور در صحن علنی امروز ( سه‌شنبه، 6 آبان ماه ) در نطق میان دستور خود گفت: در شرایط کنونی با فشارهای بین المللی ما نیاز به قوت و اراده داریم و هرچه آنچیزی که قوت جامعه را تقویت می کند باید مورد حمایت قرار گیرد و چیزی که قوت ما را به ضعف تبدیل می کند باید با آن مبارزه کنیم. قرآن می فرماید:  نزاع عامل سستی است. هر گونه نزاع چه نزاع بر سر استیضاح و تقابل با دولتمردان باید مورد مبارزه قرار گیرد، مجلس محل تبادل افکار برای تصمیم‌های عاقلانه جهت رفع مشکلات مردم بوده و نزاع مانع تفکر تصحیح می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از همکاران درخواست میکنم با تفکر و اندیشه و فعالیت حساب شده مرهمی بر زخم مردم بگذاریم، تصریح کرد: مسئله آب را نباید در تجمعات و هیاهو دنبال کنیم. این مسئله باید در تصمیمات قانونی در شورای عالی آب پیگیری شود نه در نزاع های قومیتی و بین استانی بلکه در سطح ملی و فرا استانی، نه تحت عملکرد مدیران بی کفایت بلکه با تدبیر و مدیریت بهینه مصارف حوزه زاینده  رود می‌توانیم مشل آب فلات میانه ایران را با برادری و خرد مندی حل کنیم .

وی در واکنش به برخورد منتقدین دولت ، افزود: به جوانان انقلابی می‌گویم شیوه حضرت امام(ره) در این شرایط چگونه بود؟ در سال آخر جنگ برخورد محکمی با استعفای میرحسین موسوی کردند و در سال اول جنگ علی رغم برخوردهای غلط و خیانت‌هایی که بنی صدر، امام (ره) راضی به تغییر وی نبود. بزرگان نظام اسرار دلهایشان را به ما بگویند که چرا در آن شرایط با اینکه علم الهدی ها به خاطر خیانت بنی صدر در هویزه شهید شدند اما امام باز صبوری کرد و نخواست ساختار اداری کشور بهم بریزد. علی رغم حرکتی که بنی صدر در 14اسفند ماه در دانشگاه تهران انجام داد باز هم اما ( ره)صبوری کرد، حفظ ساختارهای اداری کشور در شرایط بحرانی مسئله بسیار جدی است که امروز هم باید به آن توجه شود.

بانکی پور اظهار کرد: پیشنهاد بنده در مورد استیضاح وزرا و سوال از رئیس جمهور این است که در فراکسیون های مجلس کمیته‌هایی تشکیل شود و این کمیته‌ها شرایط را بسنجند و پس از بررسی خردمندانه موضوع استیضاح به صحن علنی کشیده شود. ما باید در جهت حل مشکلات مردم به مدیران کمک کنیم. درسته که مشکلاتی امروز کشور حاصل عملکرد ضعیف مدیران است اما باید به آنها کمک کنیم و این اقدام به معنی دادن چک سفید امضا به آنها نیست و خط قرمز ما فساد و کم کاری است.

 هر روز به سیاه چاله جمعیتی و پیری نزدیک‌تر می‌شویم

وی با بیان اینکه حال خانواده به لحاظ اقتصادی، معیشتی در سطح بین المللی و داخلی خوب نبوده و کرونا ضربه شدیدی بر پیکر خانواده وارد کرده است ادامه داد: در 10 سال گذشته 40 درصد ازدواج ها و 12 درصد موالید کاهش یافته است، به سیاه چاله جمعیتی و پیری نزدیک می‌شویم. تاکید مقام معظم رهبری به این مجلس برای کار بر مسئله خانواده و جمعیت، فوریت قضیه را نشان می‌دهد و با وجود شرلایط فعلی باید به این فوریت توجه کنیم.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اگر علاج واقعه را قبل از وقوع نکنیم در سیاه چاله ای میافتیم که تا 150 سال از آن رها نخواهیم شد، افزود: از همکاران درخواست میکنم به مسائل خانواه و جمعیت توجه کنند. چرا علی رغم تاکید مقام معظم رهبری در طول 10 سال گذشته با تقابل به این موضوع نگاه کردیم. علت این تقابل را با نفوذ باید تجمیع کرد، مصادیق نفوذ را در کنفرانس‌های لایروبی مشاهده می‌کنیم.

آمار سقط جنین در دنیا 30 برابر فوتی‌های‌ ناشی از بیماری کرونا است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طالبی که برخی افراد در سندهای بین المللی تعهد داده و امضا کردند با فرهنگ ما سازگار نیست، برنامه های بین المللی باعث شده که آمار سقط جنین در دنیا 30 برابر  فوتی‌های‌ ناشی از بیماری کرونا باشد( 1 میلیون فوتی کرونا در مقابل 30 میلیون کشته سقط جنین) یقیناً اجرای سند 2030 ، ما را نیز به آمار بالای سقط جنین می‌رساند. این موضوع در حالی رخ داده که تنها یک میلیون 100 هزار موالید در سال گذشته داشتیم؛ از این رو باید برای کاهش آمار های نگران کننده سقط جنین در کشور، برنامه ریزی کرده و به معیشت خانواده، حمایت از خانواده،حمایت زنان باردار،حمایت زنان شیرده و زنان باردار و خانواده‌های پر جمعیت توجه ویژه داشته باشیم./

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار