کد خبر: ۱۳۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
پنجره مهر؛
گناباد ـ ششمین مرحله طرح کمک مومنانه توسط اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گناباد آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، از همان ماه‌های ابتدایی شیوع کرونا به دنبال تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش گسترده برای کمک به نیازمندان، جامعه دانشگاهی هم همچون سایر اقشار مختلف با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های متنوع به رزمایش کمک مومنانه پیوستند.

در این میان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی گناباد در کنار اجرای برنامه‌های حوزه سلامت برای مقابله با کرونا، طرحی را با عنوان «کمک مومنانه، همت دانشگاهیانه» برای کمک به خانواده‌های نیازمند آغاز کردند.

این طرح تاکنون در پنج مرحله با کمک به خانواده‌های نیازمند با محوریت مادران باردار و گروه‌های ویزه نیازمند اجرا و ششمین مرحله از این کمک‌ها هم به دنبال تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر استمرار کمک‌ها، همزمان با سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) آغاز شده است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد در گفتگو با خبرنگار مهر، بیان کرد: در قالب طرح «کمک مومنانه، همت دانشگاهیانه» در این دانشگاه، تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ سبد غذایی و سه هزار غذای گرم در بین نیازمندان توزیع شده است.

حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب با بیان اینکه به همت جامعه دانشگاهی، به کودکانی که دچار سو تغذیه شده‌اند نیز به طور مرتب، هر ماه سبد غذایی تقدیم می‌شود، افزود: تعداد ۱۵۰ بیمار لاعلاج و صعب‌العلاج در گناباد شناسایی شده‌اند که پزشکان متخصص در مواقع لزوم به خانه آنها مراجعه و معاینات پزشکی را انجام می‌دهند.

مدیر اجرایی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه ششمین مرحله از رزمایش مواسات و همدلی در قالب طرح «کمک مومنانه، همت دانشگاهیانه»، همزمان با آغاز ولایت امام زمان (عج) و در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری خطاب به جوانان مؤمن و جهادی کشور آغاز شده است، گفت: در قالب این طرح ۹۰ بسته ارزاق که به همت جامعه دانشگاهی علوم پزشکی گناباد و به ویژه جوانان دانشجو تهیه شده است، در بین خانواده‌های مساکین و محرومان شناسایی شده‌، توزیع می‌شود.

جواد باقری ارزش این کمک‌ها را ۲۷۰ میلیون ریال عنوان و تصریح کرد: هر کدام از این بسته‌ها شامل برنج، روغن، حبوبات، ماکارونی، رب، لوازم‌التحریر و … به ارزش تقریبی سه میلیون ریال است.

وی بیان کرد: در هر یک از این بسته‌ها طرح ویژه مهدویت که شامل مسابقه می‌شود، قرار داده شده تا خانواده‌هایی که به همراه فرزندانشان شرکت می‌کنند، از جوایز ویژه آن بهره‌مند شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار