کد خبر: ۱۳۸۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: با مصوبه امروز این کمیسیون، شرکت‌های دانش بنیان خوش حساب شامل بخشودگی جریمه‌های قانون تأمین اجتماعی می‌شوند که آیین نامه اجرایی آن باید از سوی وزارت کار تهیه شود.

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز ( سه شنبه، 6 آبان) این کمیسیون اظهار داشت: در نشست امروز ادامه بررسی طرح جهش تولید دانش بنیان در دستور کار بود که ماده دهم این طرح مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود:‌ بر اساس ماده 10 این طرح، دستگاه‌های اجرایی مجاز هستند که با شرکت‌ها و مؤسسات دانش بنیان، قرارداد مرتبط با کالا و خدمات دانش بنیان منعقد کنند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بر اساس مصوبه امروز این کمیسیون، مزایای بند «الف» و «ب» ماده 12 قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی مصوب 1398 به قراردادهای آنها در حوزه کالا و خدمات دانش بنیان تسری یابد.

فلاحی اظهار داشت: همچنین با مصوبه امروز مقرر شد؛ تمام یا قسمتی از جریمه‌های مقرر در قانون تامین اجتماعی بنا به درخواست کارفرما و با توجه به دلایل ابرازی مبنی بر خارج از اختیار بودن، عدم انجام تکالیف مقرر و با در نظر گرفتن سوابق گذشته و خوش حسابی واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی و به تشخیص و موافقت سازمان تامین اجتماعی براساس بندهای ذیل ماده 2 قانون اصلاح قانون تامین اجتماعی مصوب 1387 مجمع تشخیص مصلحت نظام، قابل بخشودگی است.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس افزود: آیین نامه اجرایی این ماده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تهیه و ظرف مدت 2 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد. 

وی در پایان گفت: بررسی این طرح که هدفش استفاده از ظرفیت دانش بنیان‌ها و پارک‌های علم و فناوری و صندوق های نوآوری و شکوفایی است هفته آینده به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار