کد خبر: ۱۳۸۰۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۰
 خیلی‌ها می‌گویند محمود فکری تنها انتخاب عاقلانه استقلالی‌ها بود. وقتی قانون می‌گفت مربی خارجی نمی‌تواند به لیگ ایران بیاید، راهی جز انتخاب مربی وطنی نبود.

 به گزارش جام نیوز، هرچند سعادتمند سعی می‌کرد با راه انداختن بحث مذاکره با استرا برای خودش طرفدار جمع کند، اما خیلی زود این مانور تبلیغاتی با کنار گذاشتن آقای رئیس تمام شد و رئیس جدید برای اینکه زمان بیشتر از این از دست نرود رفت سراغ بهترین گزینه در بین مربیان وطنی؛ آن هم کسی نبود غیر از محمود خان فکری که پیش از این هم بحث آمدنش سر زبان‌ها افتاده بود. البته فکری شاید به محبوبیت منصوریان و فرهاد نبود و آنقدری که از آن دو نفر استقبال شد از او استقبال نشد، اما روی کاغذ معقولانه‌ترین انتخاب بود.

 

 با اینکه زمان از دست رفته بود و تعدادی از بازیکنان کلیدی هم سر تمرین حضور نداشتند، اما سرمربی فصل گذشته نساجی به‌محض تحویل گرفتن استقلال تمرینات را شروع کرد. شرایط هم برای فکری بد نبود. تقریباً اکثر اسکلت قبلی تیم استقلال حفظ شده بود و همین نکته می‌توانست برگ برنده او باشد. نکته دیگر که می‌تواند نشان از خوش‌شانسی سرمربی جدید استقلال باشد، این است که استقلال با قرعه سختی در شروع فصل مواجه نشد.

 

تقریباً اکثر مربیانی که طی سه چهار سال اخیر مربی استقلال بودند از جمله استرا امتیازات اول فصل را از دست دادند. استراماچونی چهار بازی نتوانست با استقلال نتیجه بگیرد به‌نحوی که همه از او ناامید شده بودند تا اینکه در بازی پنجم استقلال توفان به‌پا کرد و در نهایت در نیم‌فصل استقلال به صدر رسید. اما برای فکری شرایط فرق می‌کند و طبق قرعه استقلال در فصل بیستم از پنج بازی ابتدایی خود، چهار دیدار در تهران بازی دارد. استقلال هفته اول در تهران به مصاف تیم تازه‌وارد لیگ یعنی مس رفسنجان می‌رود، هفته دوم اما بازی سختی دارد.

 

فکری باید به‌همراه شاگردانش به اهواز رفته تا با تیم نکونام بازی کند. در هفته سوم در تهران میزبان ماشین‌سازی است. هفته چهارم باز هم در تهران باید به مصاف تیم ویسی برود و در هفته پنجم هم باز در تهران میزبان تیم نفت آبادان است. شرایط پیش‌آمده و قرعه خوبی که به نام استقلال درآمده باعث شده کارشناسان این شانس را به فکری بدهند که اکثر امتیازات را از ابتدای فصل جمع کند و طلسم ناکامی‌های ابتدای فصل این چند سال اخیر استفلال را بشکند. فکری در نساجی نشان داد مربی خوش‌فکری است و برای هر بازی برنامه دارد، اما شرایط در استقلال سخت است و او باید توان بیشتری در این زمینه بگذارد. استقلال اگر بتواند در پنج هفته ابتدایی موفق به جمع‌آوری امتیاز شود، به‌طور حتم یکی از مدعیان سرسخت قهرمانی است.

 

استقلال سال‌هاست با سکوی قهرمانی فاصله گرفته و این مسأله دلسردی خاصی در بین هواداران این تیم ایجاد کرده است. فکری به‌راحتی می‌تواند با یک برنامه مدون طلسم را شکسته و دوباره امیدواری را به اردوی استقلالی‌ها بیاورد. با توجه به اینکه شرایط پرسپولیس هم نسبت به سال‌های قبل فرق کرده، استقلال شانس بیشتری برای رسیدن به اهدافش دارد.

ایران ورزشی 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار