کد خبر: ۱۳۸۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰
مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان گفت: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در این استان افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حسن ترکمانی بعدازظهر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی بررسی ساخت و ساز غیرمجاز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری اظهار کرد: جلسه بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز به‌صورت ماهانه به ریاست فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شود.

وی افزود: جلسه بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز باید به‌صورت مستمر در استان سمنان برگزار شود و با اجرای مصوبات جلسات می‌توان برای حفظ اراضی ملی و عرصه طبیعی اقدام بهتری انجام داد.

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان ادامه داد: دستورالعمل‌ها و رویه‌های اجرایی خوبی از سوی وزارت کشور برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز ابلاغ شده است که با تلاش مسئولان برای اجرای این دستورالعمل‌ها اقدام شود.

ترکمانی خاطرنشان کرد: هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان نیز در این جلسه اظهار کرد: اراضی واقع در محدوده روستاهای استان به‌طور عمده فاقد سند هستند که به دلیل نداشتن سند، ساخت و سازهای انجام‌شده در این اراضی هم فاقد پروانه ساختمانی می‌شود.

مهدی صمیمیان بیان کرد: اداره کل ثبت اسناد استان سمنان برای رفع این مشکل پیگیری‌های لازم را انجام دهد و برای سنددار شدن اراضی روستایی فاقد سند اقدام شود.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، هماهنگی دستگاه‌های اجرایی مربوط، نیروی انتظامی و دهیاری افزایش یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان عنوان کرد: برخی نواقص در اصول اداری مانند سنددار نبودن اراضی اطراف روستاها به ساخت و سازهای غیرمجاز دامن می‌زند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار