کد خبر: ۱۳۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
مدیرعامل سابق سازمان بیمه سلامت؛
مدیرعامل سابق سازمان بیمه سلامت گفت: وقتی کسی را روی تخت بیمارستان بیمه می‌کنیم، یعنی با اصول اولیه بیمه بیگانه هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، طاهر موهبتی، در آئین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت و مراسم تکریم و معرفی مدیران عامل جدید و سابق سازمان بیمه سلامت ایران که با حضور وزیر بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: به بهانه محرومان، سفره‌ای انداخته شده و ۳۴ میلیون نفر حضور داشتند و وقتی می‌خواستیم محروم واقعی را بیاوریم، خیلی سخت و دشوار بود.

وی ادامه داد: در نتیجه اولین اتفاقی که افتاد این بود که بیمه رایگان هدفمند شد. کسانی که توان پرداخت حق بیمه دارند، باید حق بیمه را پرداخت کنند و در نتیجه بیمه رایگان هدفمند شد. وقتی قرار بود ارزیابی وسع انجام شود، بسیاری به تمسخر گرفته بودند و مقاومت‌های زیادی انجام شد، اما این اتفاق افتاد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: وقتی یارانه متقاطع انجام نشده و روی تخت بیمارستان افراد بیمه می‌شوند، مثل این است که اتومبیل را درون تعمیرگاه بیمه کنیم. نکته دیگر رفع همپوشانی بیمه‌ای بود تا در قالب این طرح، هر ایرانی یک بیمه داشته باشد.

مدیرعامل سابق سازمان بیمه سلامت یادآور شد: بحث انتقال بیمه کمیته امداد، بیمه مجهول الهویه‌ها، بیمه توانبخشی و مدیریت تجویز بیمه و مشوق‌های بیمه‌ای از جمله اقدامات انجام شده در سازمان بیمه سلامت بود. در قانون بودجه مسئول تدوین راهنماهای بالینی، وزارت بهداشت است، اما این مانع از مشارکت سازمان بیمه سلامت نمی‌شود.

موهبتی افزود: استقرار سازمان الکترونیک در سازمان بیمه سلامت جدی گرفته شد و اجرای پایگاه بیمه شدگان برخط کشور در این سازمان اتفاق افتاد. در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد مطب‌های کشور به نسخه الکترونیکی متصل است.

وی خاطرنشان کرد: سامانه رسیدگی الکترونیک اسناد بستری در همه بیمارستان‌های دولتی مستقر شد. سامانه تأیید دارو نیز اگر کامل شود، قاچاق دارو به معنی واقعی حل می‌شود. داروهای بیماران خاص به این ترتیب در هر جای کشور مشخص می‌شود که توسط چه کسی خریداری شده است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: ایجاد سامانه ۱۶۶۶ نیز یکی دیگر از اقدامات سازمان بیمه سلامت بود که این سامانه در دوران کرونا خدمات مناسبی برای مشاوره به مردم در شرایط اپیدمی کرونا ارائه کرد. در حوزه توسعه نیز هدف اول، معیشت همکاران و تکریم کارکنان بود. همچنین امسال ۸۸ پروژه ساختمانی داریم که باید به سرعت تکمیل و راه اندازی شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار