کد خبر: ۱۳۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
گروه استان‌ها ـ رئیس بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان از آغاز به کار مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان برای درمان بیماری‌ها در آستانه روز جهانی خون بند ناف خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، عصر امروز مجید کوهی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز به کار مرکز سلول درمانی پژوهشگاه رویان، اظهار داشت: در آستانه روز جهانی خون بند ناف، بخش سلول درمانی این پژوهشگاه راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: درمان بیماری‎‌ها با پیوند سلول‌های بنیادی در بخش‌های ارتوپد، آرتروز زانو، قلب و عروق و پوست رسالت اصلی این مرکز است.

رئیس بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان با بیان اینکه سلامت، ارمغان علم سلول درمانی بوده است، گفت: قرار است از این پس بیشتر از آن بشنویم و در درمان بیماری‌ها از آن استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مرکز بیماری‌هایی مانند آرتروز زانو، لک و پیس و نارسایی‌های قلبی درمان می‌شوند و کاهش عوارض درمان به علت استفاده نکردن از داروهای شیمیایی، عدم نیاز به اعمال جراحی و سایر روش‌های تهاجمی و در نتیجه کوتاه شدن دوره نقاهت در این روش نسبت به روش‌های معمول مهم‌ترین ویژگی‌های سلول درمانی است.


کوهی ادامه داد: در این روش از سلول‌های خود فرد استفاده می‌شود بنابراین احتمال رد پیوند در انواع بیماری‌ها وجود ندارد و درصد موفقیت درمان را بسیار بالا برده است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های تحقیقاتی مختلف در پژوهشگاه رویان، اظهار داشت: در حال حاضر این گروه‌ها مشغول پژوهش بر روی انواع بیماری‌ها از جمله ضایعات نخاعی، اوتیسم، فلج مغزی و سرطان‌ها هستند که بعضی از آنها در مرحله کارآزمایی بالینی قرار دارند.

رئیس بانک سلول‌های بنیادی رویان اصفهان خاطرنشان کرد: پیشرفت امروز سلول درمانی با تکیه بر تجربه موفق در ذخیره سلول‌های بنیادی خون بند ناف حاصل شده است.

وی افزود: تا کنون 150 هزار نمونه خون بند ناف در پژوهشکده رویان ذخیره شده که این امر مسیر ما را برای سلول درمانی هموار کرده است.

کوهی تصریح کرد: موفقیت در شبیه سازی حیوانات و ابداع روش‌های جدید ناباروری از فعالیت‌های گذشته پژوهشکده رویان است و با توجه به روند روز افزون بیماری‌های صعب‌العلاج راه‌اندازی بخش سلول درمانی پژوهشگاه رویان به عنوان پیشرفته‌ترین روش درمانی  حال حاضر دنیا نقطه عطفی برای درمان بیماری‌ها است.

انتهای پیام/166/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار