کد خبر: ۱۳۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: امسال ۷۰ هزار پیوند و سرشاخه کاری درختان گردو در شهرستان تویسرکان انجام شده است.

به گزارش خبرآنلاین از تویسرکان ؛ مسعود اکبری در گفتگویی با اشاره به اهمیت سرشاخه کاری و پیوند درختان گردو، گفت: سرشاخه کاری یکی از عملیات و پروژه های مهم در این شهرستان است که در سال جاری بیش از ۷۰ هزار پیوند انجام شد.

رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان با تاکید بر اینکه امسال از سالهای خوب برداشت گردو در تویسرکان ‌بود، افزود: در سال جاری ۲۰ هزار تن گردوی مرغوب از باغات گردوی تویسرکان برداشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: در ابتدای سال به علت سرما، تقریبا ۱۰ درصد از درختان‌ گردوی منطقه دچار سرمازدگی شدند و خوشبختانه به یمن بارش‌های به موقع  و دمای مناسب درختان گردو از تلقیح مناسب برخوردارشدند و این‌خسارات در اغلب باغات گردو جبران شد.

اکبری اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال از میزان محصول گردوی زیادی برخوردار بودیم و آسیبهای قابل توجهی که در سال‌های گذشته، گردوتکانها دیده بودند به فکر بیمه آنها افتادیم و در این راستا با چند شرکت بیمه‌ای وارد مذاکره شدیم‌ و دو شرکت برای بیمه باغداران و گردوتکان‌ها وارد عمل شدند.

رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان با اعلام اینکه در سالجاری با توجه به‌حجم بالای برداشت گردو کمترین آسیبهای جانی را در پیک برداشت داشتیم، اظهار داشت:
هرچه میزان استقبال کشاورزان از بیمه کردن خود و کارگرانشان بیشتر باشد، تمایل شرکتهای بیمه هم‌ برای ورود به این‌ موضوع بیشتر خواهد شد و این امر در ‌کم شدن خسارات و آسیبهای جانی کمک ‌بسیار زیادی کرده است.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار