کد خبر: ۱۳۸۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
خانواده محوری به عنوان یک رویکرد ابتکاری برای برنامه ریزی، اجرا و توانمندی جامعه هدف بهزیستی محسوب می شود که بر همکاری متقابل جامعه هدف، خانواده ها و مددکاران و مسئولین فنی در مراکز مثبت زندگی بنا شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان مجتبی گلینی گفت دوره آموزشی الکترونیکی ویژه مسئولین فنی و مددکاران مراکز مثبت زندگی  در ستاد بهزیستی استان سمنان برگزار شد.
 مجتبی گلینی رئیس اداره فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری  اداره کل بهزیستی استان سمنان بیان داشت: تاسیس مراکز مثب زندگی بخشی دیگر از فعالیتهای بهزیستی است که در تلاش است در تسریع و تسهیل خدمات به مددجویان تحت حمایت بهزیستی گامهای موثری بردارد.
گلینی گفت:اداره کل بهزیستی استان سمنان   طبق ضوابط در راستای ارائه بهینه خدمات به جامعه هدف  بهزیستی  به جذب افرادی که تمایل خدمت  به جامعه هدف بهزیستی داشتند اقدام نمود و هم اکنون این  اداره کل با دارا بودن ۲۰ مرکز مثبت زندگی  و هر مرکز ۴۵۰ پرونده حمایتی و در کل ۱۹۵۰ پرونده به تفکیک در شهرستانهای سمنان ۴، شاهرود ۶، گرمسار ۲، دامغان ۴، مهدیشهر ۱، آرادان ۱، میامی ۱ و سرخه ۱ آماده ارائه خدمت به مددجویان تحت حمایت بهزیستی استان سمنان می باشند.
رئیس اداره فناوری و اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری استان سمنان افزود:مددجویان  تحت حمایت و خدمات بگیر در این مراکز مددجویان مستمری بگیر هستند.
گلینی در بخش دیگر از سخنان ادامه داد:از دیگر ویژگی های مراکز مثبت زندگی تفکیک پرونده ها بر اساس محل سکونت و  تسهیل دسترسی مددجو به مددکار در این مراکز است  که  مانع از ترددهای غیر ضروری جامعه هدف به ادارات کل و بهزیستی شهرستان ها می شود.
گلینی گفت: رویکرد دیگر مراکز مثبت زندگی توجه مهم به خانواده محوری است  چرا که  خانواده به عنوان مرکز و هسته اصلی مراقبتهاست و  خانواده محوری در پی محرز شدن نقش اساسی خانواده ها در سلامت و بهبودی مددجویان و جامعه هدف بهزیستی  به عنوان یک رویکرد ابتکاری برای برنامه ریزی، اجرا و  توانمندی جامعه هدف بهزیستی محسوب می شود که بر همکاری متقابل جامعه هدف، خانواده ها و مددکاران و مسئولین فنی دراین مراکز بنا شده است.

46

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار