کد خبر: ۱۳۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
صدر اعظم آلمان در آغاز فصل سرد سال کشور را در شرایط دراماتیکی ارزیابی کرد و اعلام کرد که دیگر تشخیص زنجیره ۷۵ درصد ابتلاها به کرونا امکان پذیر نیست.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم،"آنگلا مرکل"، صدراعظم آلمان و نخست‌وزیران ایالت‌های شانزده‌گانه این کشور روز چهارشنبه در یک کنفرانس ویدئویی بر سر اعمال محدودیت‌های سختگیرانه در مورد تماس شهروندان با یکدیگر به توافق رسیدند.

دولت آلمان قصد دارد با تعطیلی گسترده تمام فعالیت‌های تفریحی در سطح کشور، موج دوم کرونا را بشکند. بدین گونه دولت می‌خواهد گسترش بدون کنترل این ویروس همه‌گیر را مانع شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

هم‌اکنون ریسک لجام‌گسیخته و غیرقابل کنترل شیوع این ویروس روز به روز در حال افزایش است و شمار مبتلایان تقریبا هر هفته دو برابر می‌شود.

این اقدامات محدودکننده از روز دوشنبه آینده دوم نوامبر به اجرا درخواهند آمد و تا پایان این ماه ادامه خواهند یافت.

بر اساس محاسباتی که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در کنفرانس ویدئویی ارائه داد، در صورتی که محدودیتی در تماس افراد ایجاد نشود، در عرض یک هفته شمار مبتلایان به 28هزار نفر در روز خواهد رسید.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان امروز (پنج شنبه) در یک بیانیه پارلمانی از اقدامات و محدودیت های سختگیرانه برنامه ریزی شده برای کشورش به منظور مهار کرونا حمایت کرده و اقدامات جدید را مناسب و ضروری دانست.

مرکل در این باره گفت: ما در آغاز فصل سرد سال در شرایط دراماتیکی قرار داریم. این شرایط بدون استثناء همه ما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

صدر اعظم آلمان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما نمی توانیم تشخیص دهیم که 75 درصد ابتلاها از کجا نشات می گیرند. ما باید سریعا از این وضعیت خارج شویم، در غیر این صورت شرایط فعلی می تواند منجر به این شود که به زودی بخش های مراقبت های ویژه تحت فشار قرار گیرند.

وی این مسئله را مهم رزیابی کرد که دوباره آلمان بتواند زنجیره ابتلا به بیماری کرونا را پیگیری کند.

وی هدف از اقدامات و محدودیت های جدید را کاهش سیستماتیک روابط دانسته و گفت: برخوردها باید به صورت گسترده کاهش یابد. وی افزود: تنها این گونه است که خطر سرایت ها می تواند کاهش یابد.

مرکل همچنین درباره اطلاعات نادرست در این بحران هشدار داده و این مسئله را عامل به خطر افتادن زندگی انسان ها دانست.

در جریان سخنرانی مرکل در پارلمان، نمایندگان حزب افراطی جایگزینی برای آلمان اعتراض شدیدی به اظهارات وی وارد کرده و سخنرانی اش را متوقف کردند.

مرکل همچنین در بیانیه پارلمانی به شرایط دراماتیک دیگر کشورهای اروپایی هم اشاره کرده و درعین حال اروپا را در شرایط فعلی آماده تر از بهار سال جاری میلادی در مقابله با این بحران دانست.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت: زمستان سخت و چهار ماه طولانی و دشوار در پیش روی ما قرار دارد، اما تمام خواهد شد. این بیماری همه گیر یک آزمون پزشکی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و روانی برای ما است.

وی افزود: ما تنها با همبستگی و آمادگی کامل برای تبادل آشکار و شفاف داده ها با یکدیگر می توانیم با این بحران مقابله کنیم.

اخیرا آمار مبتلایان به کرونا در آلمان به شدت در حال افزایش است و رکوردهای روزانه جدیدی را ثبت می کند.

جدیدترین آمارهای رسمی نشان می دهد که تا به حال 481013 نفر در آلمان به کرونا مبتلا شده و 10359 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار