کد خبر: ۱۳۸۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۴
فارس نوشت:رسانه‌های محلی از وقوع یک حمله با چاقو در شهر «نیس» واقع در جنوب فرانسه و کشته شدن یک نفر و زخمی شدن چند نفر دیگر خبر دادند.

در جریان ناآرامی‌های اخیر در کشور فرانسه به دنبال تشدید اسلام‌ستیزی در این کشور، امروز (پنجشنبه) رسانه‌های این کشور اروپایی از وقوع یک حمله با سلاح سرد در شهر «نیس» واقع در جنوب فرانسه خبر دادند.

در حالیکه اخبار اولیه از کشته شدن یک مرد در این حادثه حکایت داشت، هم‌اکنون پلیس شهر نیس، مرگ سه نفر را در این حادثه تأیید کرده است.

وبگاه «یوروپ وان» فرانسه در ابتدا در خصوص این حادثه گزار ش کرد، مردی مسلح به چاقو صبح امروز (پنجشنبه) در نزدیکی کلیسای «نوتردام» شهر نیس به چندین نفر حمله کرد.

طبق این گزارش، صبح امروز در حدود ساعت ۰۹:۰۰ صبح به وقت محلی (۱۱:۳۰ به وقت تهران) ، مردی با چاقو به سمت چندین نفر حمله کرد و گزارش های اولیه از مرگ یک نفر که ظاهراً حدوداً ۷۰ سال داشته و زخمی شدن چندین نفر دیگر حکایت داشت.

پس از آن یک منبع پلس به شبکه تلویزیونی «بی اف ام تی وی» گفته است که آمار تلفات حمله از یک نفر به دو نفر افزایش یافته است و یک مرد و زن مورد حمله با چاقو قرار گرفتند.

فرد ضارب توسط نیروهای امنیتی پلیس که برای متوقف کردن وی از شلیک گلوله استفاده کرده‌اند، بازداشت شده است.

لحظاتی بعد، پلیس شهر نیس با تأیید مرگ دو نفر در این حادثه در صفحه توییتر خود نوشت: «حمله با چاقو رخ داده است. دو نفر کشته شدند. عامل مظنون این حادثه بازداشت شده است».

طبق جدیدترین اخبار مربوط به این حادثه، تعداد قربانیان حمله با چاقو در نزدیکی کلیسای نوتردام به سه نفر افزایش یافته است.

«جرالد دارمانین» وزیر کشور فرانسه به دنبال وقوع این حادثه در صفحه توییتر خود اعلام کرد که ریاست یک نشست بحرانی در وزارت کشور در خصوص این حادثه را برعهده گرفته است.

از طرف دیگر، «کریستین استروسی» شهردار نیس نیز در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، گفت که تمامی شواهد حکایت از تروریستی بودن این حادثه مسلحانه دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اداره مبارزه با تروریسم فرانسه درخواستی را مبنی بر تحقیق درباره حادثه در نزدیکی کلیسای نوتردام دریافت کرده است.

خبرگزاری روسی تاس گزارش کرد که خبرگزاری رویترز به نقل از منابع پلیس محلی می‌گوید که یک زن در حمله با چاقو سربریده شده است که البته هنوز این خبر به صورت رسمی اعلام نشده است.

طبق این گزارش، از طرف دیگر، پلیس محلی شهر نیس در صفحه توییتر ضمن دعوت مردم این شهر به آرامش اعلام کرده‌اند که گزارش‌هایی را در خصوص احتمال وجود بمب در نزدیکی کلیسای نوتردام دریافت کرده و تحقیقات خود را در این زمینه آغاز کرده‌اند.

پلیس در صفحه توییتر خود اعلام کرد: «از مرکز شهر دوری کنید.فعالیت چک و خنثی بمب در حال انجام است....ممکن است صدای انفجارهایی به گوش برسد که در نتیجه عملیات نیروهای پلیس است. اوضاع تحت کنترل است».

گزارش‌ها همچنین نشان می‌دهد که بعد از وقوع حادثه فوق،  «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه نیز هم‌اکنون به مرکز بحران وزارت کشور فرانسه رفته است.

خبرگزاری تاس نیز به نقل از رسانه‌های محلی گزارش کرد که شهردار نیس دستور تعطیلی تمامی کلیساهای شهر را صادر کرده است.

23311

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار