کد خبر: ۱۳۸۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
در جمع خبرنگاران مطرح شد؛
خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، تاکید کرد: تا هفتم مردادماه امسال همه متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری باید در سامانه جامع روابط کار ثبت‌نام کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی آشتاب امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیمه بیکاری به افرادی تعلق می‌گیرد که بدون میل و اراده خود از محیط کار خارج می‌شوند، اظهار داشت: تا پایان مهرماه سالجاری تعداد دو هزار و ۱۴ نفر در لرستان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قانون گذار این حق را برای کارگرانی که خارج از اراده خود بیکار می‌شوند قائل شده تا از بیمه بیکاری استفاده کنند، تصریح کرد: البته باید پنجره‌ای برای اشتغال مجدد کارگران فراهم شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ایجاد مشکل برای برخی از واحدهای تولیدی استان و بیکار شدن غیر ارادی کارگران، بر اساس دستورالعمل مشترک معاونت روابط کار وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی، این کارگران بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: بخش از افرادی که در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند بیمه بیکاری دریافت و فقط تعداد ۶۹۳ نفر پرونده آنها تکمیل و در سازمان تأمین اجتماعی در حال بررسی است.

آشتاب در ادامه افزود :با توجه به اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هفتم مردادماه امسال همه متقاضیان دریافت مقرری بیمه بیکاری باید در سامانه جامع روابط کار به آدرس https://prkar.mcls.gov.ir مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

وی به اشاره به اینکه متقاضیان بیمه بیکاری می‌بایست سه شرط مشمول قانون کار، مشمول بیمه تأمین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری را دارا باشند، عنوان کرد: همچنین پیش زمینه ثبت نام در سامانه مذکور، احراز هویت بیمه‌ای کارگر در دفاتر پیشخوان خدمات دولت است که باید بعد از سایر مراحل ثبت نام در کافی نت‌ها و کاریابی‌ها انجام شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار