کد خبر: ۱۳۸۳۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
نماینده ویژه سازمان ملل به کاریکاتورهای توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام واکنش نشان داد و گفت: انتشار چنین تصاویری موجب تنش و نفرت‌پراکنی می‌شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده ویژه سازمان ملل برای ائتلاف تمدن‌ها انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز درباره پیامبر اسلام را غیرقابل قبول خواند و تمام جوامع را به احترام به باورهای دینی و ترویج فرهنگ برادری و صلح فراخواند.

«میگل آنخل موراتینوس»، نماینده عالی سازمان ملل برای ائتلاف تمدن‌ها با انتشار بیانیه‌ای در ارتباط با انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز درباره اسلام اعلام کرد: انتشار چنین تصاویر توهین‌آمیزی به مقدسات و ادیان موجب تنش و نفرت‌پراکنی می‌شود. ما خواستار احترام متقابل به تمام مذاهب، ادیان و عقاید و ترویج فرهنگ برادری و صلح هستیم.

وی تاکید کرد: این قبیل کاریکاتورهای تحریک‌آمیز موجب اعمال خشونت علیه غیرنظامیان بی گناه به دلیل مذهب، اعتقادات و نژادشان می‌شود، باید از چنین اقدامات خود داری کرد. این اقدامات موجب نفرت‌پراکنی و ایجاد فضای دوقطبی بین جوامع خواهد شد.

موراتینوس تمام جوامع را به احترام متقابل به باورهای دینی، عقاید فراخوانده وخواستار ترویج فرهنگ برادری و صلح شد.

نماینده ویژه سازمان ملل تاکید کرد: آزادی بیان باید به گونه‌ای مورد استفاده قرار گیرد که به تمامی اعتقادات مذهبی و و باورهای دینی احترام بگذارد. اقدامات خشونت‌آمیز نباید به هیچ مذهب، ملیت، تمدن یا گروه قومی ربط داده‌شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار