کد خبر: ۱۳۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
حماس:
جنبش حماس به مناسبت شصت و چهارمین سالگرد کشتار «کفر قاسم»، تأکید کرد که باید امت اسلامی، رژیم صهیونیستی را منزوی، رسوا و برای جنایاتش، بازخواست کند.

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صبح امروز (جمعه)، به مناسبت شصت و چهارمین سالگرد کشتار «کفر قاسم» بیانیه‌ای منتشر کرد.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس تأکید کرد: «با این تجاوز و کشتارها، باید صدای امت [اسلام] در همه سطوح بالا برود تا رژیم صهیونیستی منزوی، رسوا و برای جنایاتش، بازخواست شود، نه اینکه در منطقه ادغام شود و با آن عادی‌سازی روابط صورت گیرد».

خبرگزاری صفا به نقل از برهوم گزارش داد، عادی‌سازی روابط باعث خواهد شد که اشتهای رژیم صهیونیستی برای رخنه در پیکر امت اسلام و غارت منابع آن بیشتر شود.

وی تصریح کرد، مقاومت، ایستادگی، وفاداری به سرزمین و دفاع از آن و جانفشانی در این مسیر، وظیفه همه است.

این مسئول فلسطینی خاطرنشان کرد: «همه تلاش‌ها برای بزک کردن چهره دشمن اسرائیلی و تحریف تاریخ، به شکست منتهی خواهد شد».

برهوم با بیان اینکه کشتار کفر قاسم با تجاوز فرانسه، انگلیس و اسرائیل مصادف شده است، تأکید کرد: «این مسئله، نشانگر وحشی‌گری ذهنیت نژادپرست اسرائیلی است که دشمن عرب‌ها و ملت فلسطین است.»

نیرو‌های رژیم صهیونیستی در ۲۹ اکتبر ۱۹۵۶ با حمله به روستای کفرقاسم، مردان، زنان و کودکانی را که هنگام غروب به خانه‌هایشان باز می‌گشتند به رگبار بستند. در این کشتار، ۴۹ غیر نظامی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 112

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار