کد خبر: ۱۳۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸
بیست و یکمین نشست شورای رگولاتوری کشورهای جنوب آسیا (SATARC-۲۱) از سوی جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در این نشست که با حضور آریوان هاورانکسی، دبیرکل جامعه مخابراتی آسیا و اقیانوسیه، روسای رگولاتوری ایران، افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، مالدیو، پاکستان، نپال و سریلانکا و فعالان بخش خصوصی این حوزه به صورت آنلاین برگزار شد، درباره سیاست ها و روندهای رگولاتوری در جنوب آسیا، نقش رگولاتوری ها در ارائه خدمات پهن باند مقرون به صرفه برای همه و چالش‌های این حوزه، در نظر گرفتن چارچوب نظارتی از جمله نقشه راه طیف برای استقرار ۵G ، به اشتراک گذاری تجارب کشورها در مورد درس هایی که از بیماری کووید ۱۹ آموخته اند و چالش‌ها و فرصت‌های مربوط به سیاست ها و اقدامات رگولاتوری ها برای دوران پس از کرونا بحث و بررسی شد.

در این نشست رئیس رگولاتوری ایران با اشاره به درس هایی که کشورها از کووید ۱۹ گرفته اند و فرصت هایی که این بیماری برای بخش ICT فراهم کرده است،گفت: کووید ۱۹، موضوع مشترک این روزهاست که بخش‌های مختلف زندگی بشر مانند کار، تحصیل، خرید و حتی ارتباط با اقوام و خویشاوندان را تحت تأثیر قرار داده است و تاثیرات اجتماعی و اقتصادی ناشی از کرونا را به ویژه در صنایع، بازارها و فناوری ها نمی توان نادیده گرفت.

حسین فلاح جوشقانی افزود: خوشبختانه ICT نقش برجسته ای در تسهیل ارتباطات و سایر فعالیت ها از طریق فناوری های دیجیتال شامل سلامت الکترونیکی، یادگیری الکترونیکی، خرید الکترونیکی، جلسات الکترونیکی، آموزش الکترونیکی و... ایفا کرده است. بر همین اساس تمام فعالان این حوزه، سرعت بخشیدن «ارتباطات برای همه» را در اولویت کار خود قرار داده اند تا مزایای فناوری های دیجیتال در سریع ترین زمان ممکن برای همه افراد فراهم شود .

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: رگولاتوری ها و سیاستگذاران از طریق همکاریهای بین المللی، منطقه ای و ملی، نقش برجسته ای در تسریع این رشد دارند و توسعه همکاریهای چندجانبه و تبادل دانش و تجربیات به ویژه در مورد فناوریهای ۵G، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و... ما را در دستیابی به سریع ترین چارچوب ممکن کمک می کند.

وی درباره اهمیت برگزاری نشست SATRC-۲۱ گفت: این نشست برای مقررات گذاران کشورهای جنوب آسیا فرصت خوبی برای بررسی رویه های اصلی سیاستگذاری و رگولاتوری در مواجهه با بحران جهانی شیوع کرونااست تا به راه حل های مناسب این منطقه دست پیدا کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار