کد خبر: ۱۳۸۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم گفت: تلاش شده تا قیمت گوشت تا جایی که ممکن است به قیمت عادلانه برسد. به همین منظور مذاکرات خوبی با مسؤولان کشتارگاه داشتیم که ایجاد هایپرهای گوشت را در دستور کارشان در سطح شهر قرار دهند.

سیدمجتبی سبحانی ثابت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه فضای سبز نفس شهر است و آلودگی‌ها را کاهش می‌دهد، اظهار کرد: تا حد امکان سعی می‌شود توسعه فضای سبز به سمت کاشت درختان مثمر پیش برده شود.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد شهرداری و شورا به سمت کاشت درختان مثمر است و درختانی که ممکن است به طبیعت و خانه‌ها آسیب بزند؛ به تدریج حذف می‌‌شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه توزیع درختان و نهال‌ها از درختان مثمر صورت می‌گیرد، گفت: بودجه‌ برای بحث توسعه فضای سبز افزایش پیدا کرده است و به طور معمول درختان مثمر زیادی در هفته درختکاری، به مردم اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا قیمت گوشت تا جایی که ممکن است به قیمت عادلانه برسد، گفت: جایگاهی برای کاهش قیمت گوشت نداریم ولی با مذاکرات با اتحادیه در نظر است قیمت گوشت تا حد ممکن کاهش پیدا کند و به قیمت مناسب برسد. همچنین مذاکرات خوبی با مسؤولان کشتارگاه داشتیم تا ایجاد هایپرهای گوشت را در دستور کارشان در سطح شهر قرار دهند.

سبحانی ثابت عنوان کرد: اکنون مقدماتی انجام شده تا حداقل 4 هایپر گوشت در سطح شهر راه‌اندازی کنیم و به تدریج تعداد آنها توسعه پیدا می‌کند تا به طور مستقیم گوشت، جگر و کله پاچه با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد که این امر سبب حذف قیمت‌های واسطه‌ای می‌شود.

 وی یادآور شد: فرهنگ‌سازی در زمینه تفکیک زباله در مبدأ در دستور کار است تا مردم به سمت تفکیک در مبدأ زباله پیش بروند و خانواده‌ها زباله‌هایشان را در مبدأ تفکیک کنند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به بحث یک روز در میان کردن جمع‌آوری زباله گفت: هدف این طرح کاهش هزینه‌ها نیست ولی با این کار تفکیک زباله به صورت خشک و تر صورت می‌گیرد و به این ترتیب می‌توان زباله را مدت بیشتری در منزل نگاهداری کرد.

وی با تأکید بر جذب سرمایه گذاران برای احداث مراکز تفریحی و توریستی گفت: اکنون شهربازی مناسبی در سطح شهر وجود ندارد در حالی که قم شهری زائر پذیر است که باید جاذبه‌های شهری آن افزایش پیدا کند. 

سبحانی ثابت ابراز امیدواری کرد: شهربازی‌ها، مراکز تفریحی و مراکز جذاب توریستی در شهر با مساعدت سرمایه‌گذارها گسترش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: بودجه‌هایی در شورا برای تکمیل لوازم، قطعات و تجهیزات آتش‌نشانی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/78003*40

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار