کد خبر: ۱۳۸۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
رئیس فدراسیون جهانی والیبال، حضور «ریتا سوبُوو» در سمت ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا را خوش‌آمد گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از فدراسیون والیبال، روز دوشنبه «سوبوو» بانوی ۷۲ ساله اندونزیایی جایگزین صالح بن ناصر عربستانی در سمت ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا شد.

این در حالی است که در انتخابات کنفدراسیون والیبال آفریقا نیز «بُشری حَجیج» به عنوان رئیس برگزیده شد.

«آری گراسا» رئیس فدراسیون جهانی والیبال در پیامی که بر روی سایت FIVB منتشر شده، در خصوص این دو انتخاب اظهار داشت: مفتخرم که حضور نخستین زنان در مسند ریاست کنفدراسیون‌های دو قاره آسیا و آفریقا را خوش‌آمد بگویم. والیبال به طور طبیعی، ورزشی است که هر دو جنس مردان و زنان به طور برابر در آن حضور دارند. فدراسیون جهانی والیبال متعهد است این اطمینان خاطر را بدهد که زنان، هم بیرون و هم داخل زمین، صاحب نقش هستند. این انتخاب، مرحله‌ای باورنکردنی از پیشرفت است و این اتفاق، نه فقط در عرصه ورزش محبوب ما، بلکه در سطح جامعه جهانی ورزش رخ داده است.

خانم‌ها سوبوو و حجیج از تجربه بالایی در والیبال و امور اجرایی ورزش برخوردارند و شک ندارم که در راستای کمک به برابری جنسیتی در ورزش و توسعه والیبال در جامعه جهانی اقدام خواهند کرد.

فدراسیون جهانی والیبال، سطح برابری از بازی برای مردان و زنان ایجاد کرده است. این اتفاق، هم داخل زمین رخ داده و هم در سازمان‌دهی این رشته. به عنوان مثال، در لیگ ملت‌ها که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۸ برگزار شد، در شکل برگزاری مسابقات و تعداد بازی‌های زنان و مردان، تفاوتی وجود ندارد؛ ضمن اینکه جایزه برابر نیز به هر دو جنس تعلق می‌گیرد.»

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار