کد خبر: ۱۳۸۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان از شهردار جدید رشت خواست تا رسیدگی به وضعیت حرم مطهر فاطمه اخری (س) در دستور کار قرار دهد تا وضعیت حریم این حرم مطهر به‌زودی در شأن و منزلت حریم اهل‌بیت (ع) شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ستار علیزاده امروز در سخنان پیش از خطبه‌ نماز جمعه رشت با اشاره به جایگاه وقف از نگاه اسلام اظهار کرد: هرگونه کمک به کارهاى خیر و فعّالیّت‌هاى مثبت اجتماعى تحت عنوان «انفاق فی سبیل الله» در فرهنگ اسلام از اهمّیّت بسیار بالائى برخوردار است و سرچشمه انواع برکات و آثار معنوى و مادّى در دنیا و آخرت است.

وی با واکاوی آثار و فواید اجتماعی سنّت حسنه اسلامى وقف گفت: با توجه به شرایط کرونایی استان، اداره اوقاف گیلان با بسیج امکانات در بقاع متبرکه و استفاده از ظرفیت خدام افتخاری اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های کمک معیشتی کرده‌اند.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه با بسیج همه امکانات خود در ایام کرونا بیان کرد: ۲۰ هزار ملزومات پزشکی، پنج  هزار بسته کمک معیشتی، راه‌اندازی ۱۵ کارگاه دوخت ماسک و تولید ۱۴۰ هزار ماسک در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

علیزاده وجود امامزادگان واجب‌التعظیم را از افتخارات استان گیلان عنوان کرد و افزود: دو امامزاده از فرزندان بلافصل امام موسی کاظم علیه‌السلام هستند که باید به‌طور ویژه به آن‌ها توجه شود زیرا موجب خیرات و برکات استان گیلان هستند.

وی با ابراز تأسف از اینکه در ساخت‌وساز بقعه متبرکه خواهر امام(س) عقب هستیم، بیان کرد: از شهردار جدید رشت خواهش می‌کنیم که نخستین اقدام خود را به ثمر رسیدن وضعیت حرم مطهر فاطمه اخری (س) قرار دهد تا وضعیت حریم این حرم مطهر به‌زودی در شأن و منزلت حریم اهل‌بیت (ع) شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان با تأکید بر اینکه دشمن دین ما را هدف قرار داده است، تصریح کرد: امروز همه مسلمانان و متحدان جهان از همه ظرفیت‌ها در برابر اهانت به مقدسات پیامبر عظیم‌الشأن اسلام استفاده کردند و سکوت در برابر این توهین وقیحانه جایز نیست.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار