کد خبر: ۱۳۸۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
مهندس علی اوسط هاشمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: بپذیریم که در کهنه گی به فاصله دو دهه حداقل، با جامعه در حال سخن گفتنیم .آنوقت ما از دهه 50 در دو دپارتمان درجا میزنیم که هنوز فکر می کنیم سواد جامعه همان سواد دهه 50 و 60 است و مطالبات در همان حد کوتاه، محدود و کارگری است. وزن اجتماعی مهارت امروز کجاست؟ باید روی بیاوریم به گفتگوی ملی مهارت.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ آخرین برنامه مهندس علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموش فنی و حرفه ای کشور

 دیدار و گفتمان با مسولین آموزشگاه های آزاد استان، تحت پوشش سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان بود.

روزهای 7 و 8 شهریور زنجان و مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان میزبان مهندس علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموش فنی و حرفه ای کشوربود. طی دو روز گذشته مهندس هاشمی پس از شرکت در نخستین جلسه شورای مهارت استان زنجان که با ریاست فتح الله حقیقی، استاندار زنجان، مهندس محمد رضا انصاری مدیرکل سازمان فنی حرفه ای ،یوسفی مدیرکل اداره کار و امور اجتماعی و جمعی از مسولین برتر استان زنجان برگزار شد، از شرکت شیر پاستوریزه پگاه زنجان و گروه صنعتی ترانسفو زنجان دیدن به عمل آورد .صبح روز پنجشنبه نیز از مرکز انفورماتیک فنی و حرفه ای زنجان و همچنین موسسه خیریه روزبه زنجان دیدار به عمل آورد.

آخرین برنامه مهندس هاشمی در سفر دو روزه خود به استان زنجان، دیدار با مسولین آموزشگاه های آزاد استان بود که تحت پوشش سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان قرار دارند.

در ابتدای این جلسه که در سالن همایش سازمان برگزار گردید، مهندس محمد رضا انصاری مدیرکل سازمان آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان جهت تشکر از حضور مهندس هاشمی و همکاران وی اظهار داشت: امروزه مسولیت های ما دو چندان شده . بحث هایی چون، استان زنجان به عنوان دپارتمان پایلوت پرداختن به بحث تردد و تعمیرماشین های سنگین تاثیر گذار در شرایط لجستیک استان و اشتغال استان می باشد. برگزاری و میزبانی مسابقات مهارتی ملی که قرار است در مسابقات آسیایی و جهانی شرکت کنند و بسیاری مسایل مهم دیگر که در این دو روزه مطرح گردید بسیارارزشمند بود.

3333

پس از مهندس انصاری، نمایندگان گروه های گوناگون اقدام به طرح مسائل و مشکلات خود نمودند. در ادامه مهندس فیروزی معاون مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورطی سخنانی ابرازداشت: یکی از بهترین اقدامات اداره مالی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورپرداخت عادلانه حقوق همکاران در سراسر کشور بود که به همت و تلاش آقای مهندس هاشمی محقق شد.

معاون مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورضمن اشاره به این که امسال ما به لحاظ مالی مشکل داریم افزود: در سال جاری سازمان ما در سال، 310 میلیارد تومان اضافه پرداخت دارد. درعین حال ما 110 درصد تخصیص داشتیم و امیدواریم با نفوذی که مهندس هاشمی در جامعه دارند خبر های خوبی برای شما داشته باشیم. کار بزرگی که سال گذشته صورت گرفت ارایه چهره بسیار خوشنام از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در سطح جامعه بود که خود یک دگرگونی مثبت به شمار می آید.

وی در پایان سخنان خود به آموزش اشاره نمود و گفت: باحضور کرونا نباید آموزش تعطیل شود. باید رویکردهای جدید را به کارگرفت.

آخرین سخران این جلسه مهندس هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور بود. وی ضمن اشاره به نوگرایی در عملکرد اظهار داشت: عدم تحول در کار و بیگانگی با رویداد ها و حوادث بمرور غبار می نشاند برچهره سازمان، ملت و کشور. دو سوم فررندانی که درسال 2016 بدنیا آمده اند با مشاغلی روبرو خواهند شد که ما ندیدیم .یعنی سرعت زایش مشاغل و حرف و کثرت بگونه ای است که تاثیر جدی می گذارد بر بازار که اگر من قدرت کشف نداشته باشم در حق آن بچه که در سال 2040 پا به عرصه می گذارد جفا کرده ام .

مهندس علی اوسط هاشمی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: با نظام کهنه آموزشی چه در وزارت علوم ، چه در وزارت آموزش و پرورش و چه در سازمان آموزش فنی و حرفه ای نمی توانیم موثر به حال جامعه باشیم. این نکته ای جدی است که باید به آن توجه داشته باشیم. بپذیریم که در کهنه گی به فاصله دو دهه حداقل، با جامعه در حال سخن گفتنیم .آنوقت ما از دهه 50 در دو دپارتمان درجا میزنیم که هنوز فکر می کنیم سواد جامعه همان سواد دهه 50 و 60 است و مطالبات در همان حد کوتاه، محدود و کارگری است. وزن اجتماعی مهارت امروز کجاست؟ باید روی بیاوریم به گفتگوی ملی مهارت.

مهندس هاشمی ضمن انتقاد به مسولین در سازمان گفت: امروز شرایط تازه ای بر اقشار جهانیان حاکم است .سازمان فنی و حرفه ای در سطوح ملی مهارت شناساندن خود را نداشته است. ما در استان خودمان نتوانسته ایم برای خود جای پا باز کنیم ؛ نزد استاندار، نزد مقامات، نزد مدیران ارشد؛ با کدام ادبیات با کدام برنامه سخن گفته ایم. آن اندازه که به راه و ساختمان وغیره فکر می کنید به انسان که استفاده کننده آن است فکر نکرده اید. رسالت اول مهارت است .این را نیزبگویم که دوستان پیمانی و رسمی حقوقشان بین سال های 98 تا 99، 70 درصد اضافه شده است.

44444

 معاون وزیر و رئیس سازمان آموش فنی و حرفه ای کشوردر پایان سخنان خود اشاره نمود که: دوبار از ریاست جمهور دستور گرفته ام که گواهینامه آموزش فنی و حرفه ای اصالتش چه بسا بیشتر از دانشنامه دانشگاه باشد. تا به رخ بکشانم صلاحیت یک فرد دارای مهارت را با فردی که تنها دانشنامه دارد.اینها نگاه است . تا زمانی که اینها را تغییر ندهیم انتظار نداشته باشید وزنمان برود بالا. وقتی نمیتوانیم بگوییم سطح مهارت کشور کجا قرار دارد چگونه می خواهیم برنامه ریزی کنیم برای توصعه کشور؟ پایه بودجه ای که انسان محور باشد ضامن توسعه است.

مهندس علی اوسط هاشمی معاون وزیر و رئیس سازمان آموش فنی و حرفه ای کشورافزود: ماندگاری هر مدیر کلی در سازمان آموزش فنی و حرفه ای در گرو ایجاد مصوباتی است که جریان ایجاد کند در جامعه، که هیچکس نسبت به اهمیت مهارت بی تفاوت عبور نکند. لذا پایان سال جاری آقای انصاری باید بفرمایند دپارتمان ملی مهارت تعمیر خودروهای سنگین دراستان زنجان در چه حالی است و پایلوت هایی که برایش مصوب کردیم و توافقاتی که با آقای استاندار داشته اند به کجا رسیده .

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار