کد خبر: ۱۳۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
گروه استان‌ها- رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از انجام موفقیت آمیز عملیات مقابله با آلودگی نفتی در کانال دسترسی بندر بوشهر در خلیج فارس خبر داد.

حجت خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، با تأکید بر حفاظت محیط زیست و جلوگیری از الودگی نفتی در آبهای خلیج فارس اظهار داشت: در این راستا تیم‌های مقابله کننده با آلودگی دریا به صورت شبانه‌روزی فعال و آماده‌باش است .

وی، پیشگیری از‌ آلودگی محیط زیست دریایی و مقابله با آلودگی نفتی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر استان به تجهیزات پیشرفته کنترل ومقابله با آلودگی نفتی مجهز است.

وی از انجام عملیات مقابله با آلودگی نفتی در کانال دسترسی بندر بوشهر خبر داد و گفت: طی  دریافت گزارشی مبنی بر ایجاد آلودگی نفتی  توسط شناور دلنیا2 در حد فاصل اسکله صدرا تا اسکله سوخت، بلافاصله هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و تیم مقابله با آلودگی برای ارزیابی و انجام اقدام لازم   به موقعیت اعزام شد.

خسروی با اشاره به اینکه تیم مقابله با الودگی با اقدام به موقع موفق به پاکسازی لکه‌های آلودگی  در خلیج فارس شدند افزود: در این عملیات به سبب جزر بودن آب دریا لکه‌های نفتی در حال حرکت به‌سمت دهانه خروجی کانال دسترسی بندر بوشهر بود که تیم مقابله با الودگی با اقدام به موقع  وهمکاری شناور احسان موفق به پاکسازی لکه‌های آلودگی شدند.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهرعنوان کرد: با توجه به خسارت جبران ناپذیری که الودگی نفتی می‌تواند به محیط زیست دریایی وارد کند لزوم سرعت عمل در عملیات از اولویت‌های کاری است که خوشبختانه تیم مقابله با آلودگی با نظم و انسجام کامل در این مورد نیز موفق عمل کردند.

انتهای پیام/190/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار