کد خبر: ۱۳۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۲
بیرون زدن دم خروس از‌گریبان مدعیان آزادی بیان
صفحه رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب به زبان فرانسوی پس از انتشار پیام معظم‌له خطاب به فرانسوی‌ها مسدود شد و پس از چند ساعت دوباره در دسترس قرار گرفت؛ رهبر انقلاب از فرانسوی‌ها خواسته‌اند تا از رئیس‌جمهورشان بپرسند چرا توهین به مقدسات مشمول آزادی بیان می‌شود اما تردید در هولوکاست جرم است؟



شبکه اجتماعی اینستاگرام در اقدامی تأمل‌برانگیز حساب‌رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب به زبان فرانسوی را مسدود و پس از ساعاتی دوباره صفحه مسدود شده را بازگرداند.
این اقدام در حالی از سوی شبکه اجتماعی اینستاگرام صورت گرفت که اخیراً نشریه هتاک فرانسوی «شارلی ابدو» در راستای اقدامات اسلام­‌ستیزانه خود به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام(ص) اهانت کرد. این‌گونه اقدامات توسط این نشریه بارها تکرار شده است.
پس از واکنش‌های نخستین به جسارت این نشریه هتاک، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در حمایت از اقدام موهن شارلی ابدو گفت: «آزادی در فرانسه، شامل آزادی اعتقاد داشتن یا نداشتن هم می‌شود، اما این را نمی‌توان از آزادی‌ای که حق کفرگویی را هم شامل می‌شود جدا کرد.»
مدعیان آزادی بیان، اما تاب یک سؤال ساده رهبر انقلاب را نداشتند و صفحه رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب به زبان فرانسوی در اینستاگرام را مسدود کردند. رهبر انقلاب در پیامی خطاب به ملت فرانسه فرمودند: «از رئیس‌جمهور خود بپرسید: چرا از اهانت به پیامبر خدا حمایت می‌کند و آن را آزادی بیان می‌شمارد؟ آیا معنی آزادی بیان این است: دشنام و اهانت، آن‌هم به چهره‌های درخشان و مقدس؟ آیا این کار احمقانه، توهین به شعور ملتی نیست که او را به ریاست خود انتخاب کرده است؟ سؤال بعدی این است که چرا تردید در هولوکاست جرم است؟ و اگر کسی چیزی دراین‌باره نوشت باید به زندان برود، اما اهانت به پیامبر آزاد است؟»
همین سؤال کافی بود تا دم خروس بیرون بزند و مدعیان آزادی بیان رسواتر از قبل شوند. پس از ساعاتی و درحالی‌که پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب صفحه جدیدی را به زبان فرانسوی ایجاد کرده بود دوباره صفحه مسدود شده در دسترس قرار گرفت. البته از این‌دست موارد بسیار زیاد است اما موردی دیگر که همین روزها اتفاق افتاده نیز قابل‌ تأمل است.
اخراج به خاطر یک انتقاد
خبرگزاری صداوسیما نوشت: جرمی کوربین سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی که به مواضع ضد صهیونیستی در انگلیس شهرت دارد از عضویت حزب کارگر تعلیق شد.
 در پی انتشار گزارش حزب کارگر انگلیس درباره آنچه یهودی‌ستیزی در این حزب در زمان رهبری جرمی کوربین عنوان شده، امروز و پس از ماه‌ها جنجال، کایر استارمر رهبر جدید حزب کارگر عضویت رهبر پیشین این حزب را معلق و امروز را روز شرم حزب کارگر توصیف کرد. لازم به ذکر است در اروپا و آمریکا اگر انتقادهایی علیه ظلم و ستم صهیونیست‌ها بیان شود از آن به‌عنوان یهودی‌ستیزی یاد می‌کنند.
بلافاصله پس از انتشار این گزارش مخالفان کوربین ازجمله شماری از هم‌حزبی‌های وی بر او تاختند و برخی نهادهای یهودی از تعلیق وی ابراز خرسندی کردند. جرمی کوربین نیز در توییتی نوشت: همواره از رویکرد رفع یهودی‌ستیزی در حزب حمایت کرده است.
گفتنی است جرمی کوربین رهبر پیشین حزب کارگر به علت حمایت از مردم فلسطین و انتقاد از حملات اسرائیل و کشتار مردم فلسطین و‌اشغال سرزمین‌هایشان بارها آماج حملات و هجمه‌های شدید در محافل سیاسی و رسانه‌ای وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار گرفت. تلاش برای حفظ حقوق اقلیت‌ها و قشرهای کم‌درآمد و مبارزه با اسلام هراسی از دیگر رویکردهای جرمی کوربین این سیاستمدار کهنه‌کار انگلیسی است که به‌ویژه مغضوب سران رژیم صهیونیستی، حزب حاکم انگلیس و آمریکا بوده است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار