کد خبر: ۱۳۸۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۲
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:
اردبیل - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری ۶۵ نفر بیمار جدید مبتلا به کرونا، تعداد بستری‌ها در استان اردبیل به ۳۸۳ نفر رسید.

شهرام حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر با تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان اردبیل، اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ نفر از هم استانی‌ها به بیماری کرونا مبتلا و در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند.

وی با بیان اینکه در این مدت متأسفانه ۶ نفر از بیماران جان خودشان را از دست دادند، افزود: تخت‌های آی. سی. یو بیمارستان‌های استان اردبیل با بستری ۶۲ نفر از بیماران در حال تکمیل شدن است و این نگرانی‌های کادر درمان را افزایش می‌دهد که امیدواریم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه ای نیز به امکانات بهداشتی و درمانی استان نیز داشته باشند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از بهبودی ۵۳ نفر از بیماران در یک روز گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۸۳ بیمار در مراکز درمانی مورد درمان و مراقب هستند که متأسفانه تا به امروز ۷۵۳ نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری جان باخته اند.

حبیب زاده با اشاره به آمار مبتلایان جدید به کرونا در شهرستان‌های استان اردبیل، افزود: از تعداد ۶۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در استان، ۴۱ نفر در شهرستان اردبیل، ۱۲ نفر در شهرستان مشگین شهر، ۶ نفر در شهرستان پارس آباد، چهار نفر در شهرستان بیله سوار و ۲ نفر نیز در شهرستان خلخال بستری شدند.

وی با بیان اینکه بدون همکاری و مشارکت مردم نمی‌توان انتشار این ویروس را کنترل کرد، گفت: متأسفانه گزارش‌های به دست آمده نشان‌دهنده این است که شرکت کنندگان در مجالس عروسی و دورهمی های خانوادگی بیشتری آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده اند که باید تا حد ممکن این مراسم‌ها تعطیل شده یا در فضای مناسب با رعایت فاصله اجتماعی و تهویه مناسب برگزار شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از کم توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در برخی از نانوایی‌ها، وسایل نقلیه عمومی و پاساژها خبر داد و گفت: امیدواریم با ورود نیروی انتظامی و بسیج برای تذکر موارد بهداشتی به مردم در اماکن پرتردد بتوانیم سیر صعودی انتشار این ویروس را کاهش بدهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار