کد خبر: ۱۳۸۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
گروه استان‌ها- معاون استاندار کرمان گفت: بانک‌ها با اصناف همکاری داشته و نسبت به وصول چک‌ها و اقساط وام‌ها در شرایط تعطیلی بازار و شیوع کرونا سختگیری نکنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدصادق بصیری ظهر امروز در ستاد کرونا استان کرمان با اشاره به شرایط شیوع کرونا در استان کرمان اظهار داشت: محدودیتهایی که تعیین شده باید با جدیت اجرایی شود.

وی با بیان اینکه این محدودیتها در شش شهرستان کرمان، زرند، بافت، بردسیر، سیرجان و رفسنجان که فوق قرمز هستند بیشتر بوده و ابلاغ شده است افزود: برخی ادارات دارای ماموریتهای ویژه، از جمله امدادی هستند که امکان تعطیلی و دورکاری در آنها وجود ندارد و باید آماده باش باشند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه بعضی دستگاه‌ها ماموریت نظارتی دارند و باید بحث بازار را هم کنترل کنند که امکان تعطیلی آنها نیز وجود ندارد و استثناء است گفت: مردم می‌توانند گزارش تخلفات ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تجمعات را به شماره‌های 190 علوم پزشکی و 110 پلیس گزارش دهند تا گشت ویژه این موارد را بررسی و با آن برخورد کند.

وی با بیان اینکه به هیچ وجه در شرایط فعلی نباید در برخورد با متخلفین اغماض شود و برخوردها باید سختگیرانه باشد افزود: جلسهای با شورای هماهنگی بانک‌ها برگزار می‌شود تا بانکها نسبت به چک‌های اصناف و اقساط وام‌های آنها همکاری داشته و در این شرایط سختگیری نکنند.

بصیری با اشاره به اینکه بانکها موظف هستند شرایط روز را در نظر بگیرند و با اصناف همکاری ویژه داشته باشند گفت: تعطیلی اصناف و بازار در شش شهر استان به مدت دو هفته اجرا خواهد شد تا شرایط بیماری بهبود پیدا کند.

وی با بیان اینکه مشکلات بازار و اصناف استان را می‌دانیم و ضمن عذرخواهی از همه آنها از آنجا که پای جان و سلامت مردم در میان است مجبور هستیم که بازار را به مدت دو هفته تعطیل کنیم تصریح کرد: اگر از مصوبات ستاد کرونا تمکین نشود برخورد قضایی انجام خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه از مردم درخواست داریم در این دو هفته از سفرهای غیرضرور در سطح شهر و مراجعه غیرضروری به ادارات خودداری کنند افزود: ادارات موظف هستند که در ابتدای ورودی اداره میز خدمت را فعال کرده و اگر کاری می‌شود در روزهای آینده انجام داد از ورود ارباب رجوع به ادارات جلوگیری شده و اگر ضروری است انجام شود.

وی بیان کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی استان مصوبه دورکاری کارکنان ستاد کرونا را تا سقف 50 درصد نیروها در محل کار انجام داده و به نوعی باشد که یک روز در میان کارکنان در محل کار حاضر شوند.

بصیری با بیان اینکه محدودیتهایی که از هفته گذشته در استان اجرا شده به قوت خود باقیست گفت: از آنجا که سیر ابتلا و مرگ و میر در استان افزایش پیدا کرده و این محدودیت‌ها در شش شهرستان بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه تاکید داریم تا مردم قرنطینه خانگی را جدی بگیرند و از تردد غیرضرور در سطح شهر خودداری کنند افزود: خطر ابتلای سالمندان خیلی زیاد است و باید مراقب این گروه سنی باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نیز بر اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا تاکید دارند گفت: نیاز است آحاد جامعه تا شرایط بهبودی کامل و دفع این ویروس همکاری کنند.

وی با بیان اینکه مردم باید استفاده از ماسک از خانه تا خانه را جدی بگیرند افزود: برگزاری مراسم بزرگداشت 13 آبان در استان کرمان در ستاد کرونا با توجه به شرایط فوق قرمز به تصویب نرسیده است.

انتهای پیام/511/ی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار