کد خبر: ۱۳۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: راهبرد تقویت درمان سرپایی کرونا در استان دنبال می‌شود چراکه اگر درمان سرپایی را در بیمارستان‌ها تقویت کنیم بار بستری‌ها کمتر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدصادق بصیری در ارتباط با مصوبات امروز ستاد پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا در استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: محدودیت‌هایی از هفته پیش در 6 شهرستان استان به صورت ویژه در شهرهای کرمان، رفسنجان، زرند، بافت، بردسیر و سیرجان به علت سیر صعودی ابتلا و مرگ و میر اجرا شد و این شهرها به‌عنوان فوق حاد تلقی شده و در بقیه شهرها همان مصوبات قبلی جاری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه هفت راهبرد از طرف وزارت بهداشت مورد نظر است که در استان کرمان هم باید جاری شود، افزود: یکی تشدید نظارت‌هاست که در استان کرمان، 22  گروه بازرسی کارهای خود را انجام می‌دهند.

وی با تأکید بر افزایش تست‌ها و همچنین قرنطینه خانگی افراد مبتلا که باید آن را رعایت کنند، تصریح کرد: آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی نیز راهبرد دیگری است که کمیته اطلاع‌رسانی باید کار خود را انجام دهد.

بصیری اظهار کرد: حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر نیز راهبرد دیگری است که در پیک سوم که در کشور و استان شروع شده متاسفانه سالمندان به ویژه از نظر شیوع بیماری بیشتر مبتلا شدند و مرگ و میر در این گروه سنی بالاتر رفته و باید مواظبت کنیم و در این زمینه طرح‌هایی داریم.

وی با بیان اینکه ایجاد طرح‌های هوشمند و هدفمند را همچنان در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: امیدواریم سفرها با توجه تعطیلی پیش رو اتفاق نیفتد و اگر احیانا سفرها بیشتر شود نیروی انتظامی در پست‌های ایست و بازرسی اقداماتی را خواهد کرد و مردم را توجیه می‌کنند که نسبت به سفرهای غیضرور اقدام نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه برخی مصوبات ستاد کرونا در اجرا با مشکلاتی مواجه می‌شود از جمله جریمه خاطیان خاطرنشان کرد: تقویت درمان سرپایی مد نظر است اگر ما درمان سرپایی را در بیمارستان‌ها تقویت کنیم بار بستری‌ها کمتر می‌شود.

انتهای پیام/80017/ق

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار