کد خبر: ۱۳۸۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
از ابتدای پاییز تاکنون؛
اصفهان-مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای پاییز تاکنون چهار نفر در اثر خفگی با گاز مونوکسید کربن در اصفهان جان باختند.

منصور شیشه فروش در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به فوت چهار نفر در استان اصفهان با گازگرفتگی مونوکسید کربن از ابتدای پاییز تاکنون اظهار داشت: حادثه مسمومیت در اثر استفاده از بخاری بدون دودکش و غیراستاندارد یکی از عوامل مهم گازگرفتگی افراد از ابتدای پاییز تاکنون گزارش شده است.

گازگرفتگی دو نفر در خمینی شهر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در فصل سرما گفت: در استان اصفهان دو میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار از گاز خانگی استفاده می‌کنند و ۹۹.۸ درصد از خانوارهای شهری هم مشترک گاز خانگی هستند که کوچک‌ترین غفلت در استفاده از وسایل گرمایشی با خطر گازگرفتگی همراه خواهد شد.

جلوگیری از مرگ خاموش با رعایت نکات ایمنی

شیشه فروش با بیان اینکه در سال گذشته ۸۴ مورد گازگرفتگی با مونوکسید کربن در استان اصفهان گزارش شد که از این میان ۱۲ نفر جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: عدم نصب دودکش استاندارد برای هر وسیله گازسوز، باز نبودن مسیر دودکش یا نداشتن کلاهک «اچ» مانند در بالای پشت بام و تهویه نامناسب منزل از عوامل مهم در گازگرفتگی با مونوکسید کربن است.

وی افزود: گاز مونوکسید کربن، بی بو و بی رنگ است که به علت عملکرد نامناسب وسیله گرمایشی در اثر سوخت ناقص، نصب نادرست و یا استفاده غلط از آن ایجاد می‌شود و با افزایش غلظت مونوکسید کربن در خون فرد، مرگ خاموش به سراغ فرد می‌آید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار