کد خبر: ۱۳۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
سیزده عضو اوپک به طور متوسط در ماه اکتبر روزانه 24.59 میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند که 210 هزار بشکه در روز از ماه سپتامبر بیشتر است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، به دنبال از سرگیری تولید نفت لیبی و افزایش صادرات نفت عراق که تلاش اعضای دیگر اوپک برای کاهش تولید را خنثی کرد، تولید نفت اوپک برای چهارمین ماه در ماه اکتبر افزایش یافت.

سیزده عضو اوپک به طور متوسط در ماه اکتبر روزانه 24.59 میلیون بشکه در روز نفت تولید کردند که 210 هزار بشکه در روز از ماه سپتامبر بیشتر است.

با افزایش عرضه اوپک و شمار مبتلایان به ویروس کرونا که به تقاضا برای نفت آسیب زده است، قیمت نفت در اکتبر 8 درصد افت کرد و به نزدیک 37 دلار در هر بشکه رسید.

به گفته برخی از تحلیلگران، این امر سبب شده تا اوپک پلاس برای به تعویق انداختن برنامه افزایش تولیدش در ژانویه 2021 تحت فشار قرار گیرد.

لیبی یکی از اعضای اوپک است که توافق کاهش تولید اوپک پلاس مستثنی شده است.

اوپک پلاس کاهش تولید بی سابقه 9.7 میلیون بشکه در روز تقریبا با 10 تولید نفت جهان را از ماه می آغاز کرد. از ماه آگوست این رقم را به 7.7 میلیون بشکه در روز رساند که سهم اوپک 4.868 میلیون بشکه در روز است.

قرار است از ماه ژانویه 2 میلیون بشکه دیگر افزایش عرضه صورت بگیرد که منابع آگاه می‌گویند عربستان و روسیه به ادامه توافق کاهش کنونی تمایل دارند.

کشورهای عضو اوپک در ماه اکتبر 101 درصد به توافق کاهش تولید پای‌بند بودند که نسبت به ماه سپتامبر تغییر چندانی نداشته است.

تولید نفت لیبی پس از لغو محاصره از تاسیسات نفتی این کشور  در حال افزایش است. تولید نفت این کشور در ماه اکتبر 250 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.

دومین افزایش از سوی عراق بوده که میزان صادرات از پایانه های جنوبی را افزایش داده است. پای‌بندی عراق به توافق کاهش تولید تقریبا 100 درصد بوده است.

انتهای پیام/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار