کد خبر: ۱۳۸۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر تقویت روحیه همدلی در جامعه، گفت: قرارگاه معنویت سلامت جوانان انقلابی مازندران تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمد باقر محمدی لائینی امروز در جلسه قرارگاه سلامت  و معنویت مازندران اظهار داشت: طبق فرمایش مقام معظم  رهبری دفاع از ظرفیت مردمی، دفاع از  سلامت جامعه بوده که اولین قرارگاه معنویت سلامت جوانان انقلابی در استان تشکیل شد.

وی افزود: نهادهای فرهنگی، تبلیغاتی  و نیروهای جهادی بر اساس محله محور و مسجد محور، آموزش‌های لازم را می‌بینند و به مردم ارائه می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: وارد کردن نیروهای مردمی در مهار، نیروهای تبلیغاتی بسیج سپاه، اول آموزش ببینند و در بحث  غربالگری و شناسایی گام بردارند که آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، صدا سیما و بخش‌های فرهنگی حضور داشته باشند.

لائینی بیان کرد: ورود نیروی مردمی و آموزش دادن، مسجدمحوری، محله محوری، جذب خیران و نیکوکاران، آیین دعا، استغفار و معنویت بقیه ابزار هستد که باید روح تقویت شود.

وی بیان کرد: ممکن است برخی خانواده‌ها در تهیه ماسک هر روز توانایی داشته باشد که می توانیم ماسک‌های قابل شستشو را تبلیغ کنیم.

ورود پیک سوم کرونا در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز گفت:  مازندران  نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد و وارد پیک سوم نشدیم.

سید عباس موسوی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری استفاده از ظرفیت مردمی نقطه عطف در زمینه مدیریت بیماری است. وی بیان کرد: اکنون که بیماری به شکل مزمن درآمده کنترل آن کم کم از حوزه و دانشگاه خارج می‌شود و اجتماعی تر می‌شود تا واکسن و داروی آن کشف شود.

وی بیان داشت: تفاوت مازندران با استان‌های دیگر وجود پزشک خانواده بوده که متولی غربالگری کردن و شناسایی بیماران است که بیماران مبتلا دو دسته هستند برخی بیماران شناسایی شده باید بستری شوند و عده ای دیگر شدت بیماری کمتراست و قرنطینه شوند که استفاده از ظرفیت بسیج و حوزه مردمی قرنطینه را رصد کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران  نیز گفت: افراد مسن بالای 60 سال و افرادی  که بیماری زمینه ای دارند کمترین حضور را در اجتماع داشته باشند و با کمک یکدیگر نیازمندی‌های آنان را رفع  و از دسترس اجتماع خارج کنیم.

موسوی بیان کرد: بهترین واکسیناسیون ما استفاده از ماسک بوده که خوشبختانه میزان استفاده  از ماسک افزایش یافت باید فرهنگ عمومی  تبدیل شود. رعایت فاصله فیزیکی عدم حضور در تجمعات می‌تواند به کنترل و کاهش ابتلا به بیماری کمک کند. این ویروس برعکس دیگر ویروس‌ها زمان زیادی روی سطوح می ماند باید ضدعفونی کردن را جدی بگیریم.

انتهای پیام/ 682/ ع

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار