کد خبر: ۱۳۸۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با کاهش 15 هزار و 385 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران این روزها روی پاشنه کاهش شاخص می‌چرخد و شاخص کل در پایان معاملات امروز با کاهش 15 هزار و 385 واحد به رقم یک میلیون و 264 هزار و 477 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن با کاهش 2 هزار و 229 واحد به رقم 372 هزار و 709 واحد رسید.

ارزش روز بازار در بورس تهران بیش از 4 میلیون و 805 هزار میلیارد تومان شد.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 8 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 615 هزار نوبت معامله به ارزش 5 هزار و 359 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه نمادهای بورس به رنگ قرمز درآمدند که حاکی از کاهش نسبت به روز قبل است.

شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام نسبت به روز قبل 1.2 درصد کاهش یافتند. شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر کدام 59 صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.1درصد افت کرد. شاخص بازار اول یک درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.4 درصد کاهش یافت.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز نماد ایران خودرو به تنهایی در افزایش شاخص بورس مؤثر بوده اما در سوی دیگر نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران، پالایش نفت بندرعباس، فولاد مبارکه و مخابرات ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

نمادهای پر تراکنش در بورس تهران شامل ایران‌خودرو، سایپا، سرمایه‌گذاری سیمان تأمین، فولاد مبارکه، زرماکارون، ملی مس ایران و بانک ملت بوده‌اند.


روند شش ماهه شاخص بورس تهران

امروز در فرابورس ایران هم شاخص کل بازار در پایان معاملات با کاهش 123 واحد به رقم 15 هزار و 860 واحد رسید.

ارزش روز در بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 78 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.2 میلیارد سهام حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب 324 هزار نوبت معامله و به ارزش 2 هزار و 144 میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نماد صنعتی مینو بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای صباتأمین، پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌گذاری مالی سپهر، صادرات، بانک دی، پتروشیمی مارون و فرابورس ایران به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس ایران را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس ایران شامل برق و انرژی پیوندگستر پارس، توسعه مسیر برق گیلان، کشاورزی و دامپروری ملارد شیر تهیه و توزیع غذای دناآفرین فدک، پلیمر آریاساسول، رایان هم‌افزا و پتروشیمی تندگویان بوده‌اند.

به گزارش فارس، از دلایل ریزش بازار بورس در این روزها تحولات سیاسی و انتخابات آمریکا شمرده می‌شود. همچنین رفتار هیجانی سهامداران در بورس اعم از حقیقی و حقوقی، همچنین نااطمینانی نسبت به ثبات نرخ ارز به شمار می‌رود.

در عین حال بسیاری از کارشناسان توصیه می‌کنند، باید در بازار سرمایه با تحلیل و مطالعه و از محل پس‌انداز سرمایه‌گذاری کرد و نیز استراتژی بلندمدت حداقل 6 ماهه برای سرمایه‌گذاری باید در نظر گرفت.

انتهای پیام/ب

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار