کد خبر: ۱۳۹۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
ساعاتی مانده به آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظرسنجی رویترز-ایپسوس نشان می‌دهد، جو بایدن دموکرات در ایالت سرنوشت‌ساز فلوریدا پیشتازی اندکی مقابل دونالد ترامپ دارد. دو نامزد همچنین در کارولینای شمالی و آریزونا شانه به شانه هستند.

رقابت بایدن و ترامپ در ایالت‌های تاثیرگذار؛ چه کسی پیروز می شود؟

ساعاتی مانده به آغاز انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نظرسنجی رویترز-ایپسوس نشان می‌دهد، جو بایدن دموکرات در ایالت سرنوشت‌ساز فلوریدا پیشتازی اندکی مقابل دونالد ترامپ دارد. دو نامزد همچنین در کارولینای شمالی و آریزونا شانه به شانه هستند.

تنها چند ساعت مانده به آغاز رای‌گیری رسمی در آمریکا، دونالد ترامپ برای ماندن در کاخ‌ سفید و جو بایدن برای راه یافتن به آن آخرین تلاش‌های خود را کردند. دو نامزد روز دوشنبه، به طرز خستگی‌ناپذیری باز هم به ایالت‌های حساس و کلیدی چون پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، ویسکانسن، میشیگان و اوهایو رفتند تا بلکه تعداد معدودی از رای‌دهندگانی را که هنوز مردد یا بی‌میل به رای دادن هستند، به اردوی خود جذب کنند.

یک هفته پیش نظرسنجی رویترز-ایپسوس نشان می‌داد که دونالد ترامپ و جو بایدن در سه ایالت فلوریدا، کارولینای شمالی و آریزونا به لحاظ آماری برابر هستند.

آخرین نظرسنجی ملی رویترز-ایپسوس ساعاتی پیش از انتخابات نشان می‌دهد که بایدن در میان تمام رای‌دهندگان احتمالی اکثریت دارد؛ ۵۲ درصد گفتند که از او حمایت می‌کنند و ۴۴ درصد قصد دارند به ترامپ رای بدهند.

این نظرسنجی ملی از ۲۹ اکتبر تا دوم نوامبر از ۱۳۳۳ فرد بزرگسال شامل ۹۱۴ رای‌دهنده احتمالی انجام شده است. این نظرسنجی، یک بازه معتبر ۴ درصدی دارد.

رویترز-ایپسوس همچنین از رای‌دهندگان احتمالی در شش ایالت فلوریدا، آریزونا، کارولینای شمالی، میشیگان، ویسکانسین و پنسیلوانیا نظرسنجی کردند. این ایالات نقش مهمی در پیروزی بایدن یا پیروزی ترامپ ایفا می‌کنند.

در فلوریدا (نظرسنجی ۲۷ اکتبر تا اول نوامبر) نشان می‌دهد، ۵۰ درصد بایدن و ۴۶ درصد ترامپ را انتخاب کردند. نظرسنجی پیش از آن نشان می‌داد، بایدن ۴۹ درصد به ۴۷ درصد از ترامپ جلوتر است و این عملا به معنی تساوی است چون حاشیه آن در بازه معتبر این نظرسنجی است.

۴۱ درصد گفتند که رای داده‌اند. ۴۷ درصد گفتند بایدن در مدیریت کرونا بهتر عمل می‌کند و ۴۴ درصد عملکرد ترامپ را تایید کردند. ۵۳ درصد گفتند ترامپ در مدیریت اقتصادی بهتر است و ۴۲ درصد هم بایدن را ترجیح دادند.

در آریزونا (نظرسنجی ۲۷ اکتبر تا اول نوامبر)، ۴۹ درصد بایدن و ۴۷ درصد ترامپ را انتخاب کردند و این عملا به معنی تساوی است چون حاشیه آن در بازه معتبر این نظرسنجی است.

یک نظرسنجی پیش از آن هم یک رقابت به لحاظ آماری برابر را نشان می‌داد و ۴۸ درصد بایدن و ۴۶ درصد از ترامپ طرفداری کردند. ۴۹ درصد گفتند که رای داده‌اند. ۴۹ درصد گفتند بایدن در مدیریت پاندمی کرونا عملکرد بهتری خواهد داشت و ۴۱ درصد هم چنین نظری درباره ترامپ داشتند. ۵۲ درصد مدیریت اقتصادی ترامپ را بهتر دانستند و ۴۲ درصد هم بایدن را انتخاب کردند.

در کارولینای شمالی (نظرسنجی ۲۷ اکتبر تا اول نوامبر)، ۴۹ درصد بایدن و ۴۸ درصد ترامپ را انتخاب کردند. این عملا به معنی تساوی است چون حاشیه آن در بازه معتبر این نظرسنجی است، درست مانند نظرسنجی پیش از آن که درصدهای بایدن و ترامپ را ۴۹ به ۴۸ درصد نشان می‌داد.

۴۳ درصد گفتند رای داده‌اند. ۴۹ درصد گفتند بایدن عملکرد بهتری در مدیریت پاندمی کرونا خواهد داشت و ۴۳ درصد هم ترامپ را انتخاب کردند. در بحث مدیریت اقتصادی هم ۵۱ درصد ترامپ و ۴۳ درصد هم بایدن را بهتر دانستند.

در نظرسنجی میشیگان (۲۷ اکتبر تا اول نوامبر)، ۵۲ درصد بایدن و ۴۲ درصد ترامپ را انتخاب کردند. یک هفته پیش از آن، بایدن ۵۲ درصد به ۴۳ درصد بود.

۳۷ درصد از بزرگسالان گفتند که رای داده‌اند. در بحث مدیریت پاندمی، ۵۲ درصد بایدن و ۴۰ درصد ترامپ را ترجیح دادند. ۴۸ درصد گفتند مدیریت اقتصادی ترامپ بهتر است و ۴۴ درصد هم بایدن را انتخاب کردند.

در ویسکانسین (نظرسنجی ۲۷ اکتبر تا اول نوامبر)، ۵۳ درصد بایدن و ۴۳ درصد ترامپ را انتخاب کردند. بایدن یک هفته پیش از آن، ۵۳ درصد به ۴۴ درصد بود.

۴۱ درصد از شرکت‌کنندگان گفتند که رای داده‌اند. در بحث مدیریت پاندمی، ۵۲ درصد به بایدن و ۳۸ درصد به ترامپ رای دادند. ۴۷ درص مدیریت اقتصادی ترامپ را بهتر دانستند و ۴۵ درصد هم چنین نظری درباره بایدن داشتند.

در نظرسنجی از پنسیلوانیا (۲۷ اکتبر تا اول نوامبر)، ۵۱ درصد از بایدن و ۴۴ درصد از ترامپ هواداری کردند. نتایج بایدن یک هفته پیش از آن، ۵۰ درصد به ۴۵ درصد بود.

۲۵ درصد گفتند که رای داده‌اند. در بحث مدیریت پاندمی، بایدن و ترامپ ۵۱ درصد به ۴۰ درصد شدند. ۴۸ درصد مدیریت اقتصادی ترامپ را بهتر دانستند و ۴۶ درصد هم بایدن را انتخاب کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار