کد خبر: ۱۳۹۸۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
دستیار رئیس جمهور آذربایجان ضمن اعلام برائت از اظهارات بی اساس نماینده پارلمان این کشوردرباره ایران، گفت که باکو قدردان حمایت ها و مواضع صادقانه و عادلانه ایران در قبال مناقشه قره باغ است.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، به دنبال اظهارات بی مایه، سطحی و بی اساس یکی از نمایندگان پارلمان جمهوری آذربایجان، «حکمت حاجی اف» دستیار رئیس جمهور آذربایجان امروز (جمعه) در گفت و گویی تلفنی با سید عباس موسوی سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو ضمن رد این اظهارات و اعلام برائت از آن گفت: تذکرات جدی و لازم به این فرد داده شده و موضع جمهوری آذربایجان قدردانی از حمایت ها و مواضع صادقانه و عادلانه کشور دوست، برادر و همسایه جمهوری اسلامی ایران در بحران و جنگ قره باغ است.

وی افزود: همانطور که قبلا اعلام کردیم همه مقامات عالی آذربایجان از موضع سازنده و عادلانه رهبر عالی ایران حضرت آیت الله خامنه ای خشنود هستند و آن را توأم با حسن نیت و سازنده می دانند و سخنان این نماینده به هیچ وجه موضع دولت و مقامات رسمی جمهوری آذربایجان نیست. 

به گزارش فارس، مقام معظم رهبری روز (سه شنبه) ۱۳ آبان ماه در بیاناتی به جنگ اخیر بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره کردند و با تأکید بر اینکه این موضوع حادثه‌ای تلخ و تهدید کننده امنیت منطقه است، گفتند: این درگیری نظامی باید هرچه زودتر تمام شود؛ البته همه سرزمین‌های جمهوری آذربایجان که به‌وسیله ارمنستان تصرف شده باید آزاد شود و به آذربایجان برگردد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای لزوم حفظ امنیت ارامنه در این سرزمین‌ها و رعایت مرزهای بین‌المللی از جانب دو طرف را نیز مورد تأکید قرار دادند و افزودند: تروریست‌هایی که براساس گزارش‌های قابل اطمینان وارد منطقه شده‌اند، نباید به هیچ‌ وجه نزدیک مرز ایران شوند و اگر آنها نزدیک مرز شوند، قطعاً برخورد قاطع خواهد شد.

گفتنی است، فرمایشات رهبر معظم انقلاب با واکنش مثبت مقامات باکو  مواجه شد و وزارت خارجه جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، قدردانی کرد. 

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار