کد خبر: ۱۴۰۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
رهبر انقلاب فرمودند: اینکه گاهی تعبیر می‌شود مسئولین نوکر مردم‌اند، بعضی ایراد می‌گیرند که این کلمه «نوکر» را نگویید! این کلمه پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظّم انقلاب اسلامی در ابتدای یکی از جلسات درس خارج فقه خود به شرح حدیثی از پیامبر(ص) درباره اهمیت خدمت به مردم پرداختند و فرمود: و عَن النَّبیّ صلّی‌الله‌علیه‌وآله: أَنَّهُ قال سَیِّدُ القَومِ خادِمُهُم؛ پیشوا و رئیس هر گروهی، خادم آن گروه است.

ایشان افزودند: هر کسی بیشتر خدمت کند، او اولی به سیادت است؛ بنابراین برای اینکه بفهمیم سید قوم کیست، سراغ حسب و نسب و اسم و عنوان نرویم، بلکه به سراغ کسی برویم که بیشتر به این قوم خدمت می‌کند، او سید قوم است.

رهبر انقلاب خاطرنشان کردند: کسی که سید قوم است و به هر جهت و دلیلی به او سیادت و ریاست در این قوم داده شده است، او باید خادم این قوم باشد. اینکه گاهی تعبیر می‌شود مسئولین نوکر مردم‌اند، بعضی ایراد می‌گیرند که آقا این کلمه «نوکر» را نگویید! این کلمه پیغمبر است؛ خادم یعنی نوکر.

این علاوه بر اینکه ارزش خدمت به مردم را نشان می‌دهد که چقدر از نظر شارع مقدس اسلام و پیامبر(ص) اهمیت دارد، در هم شکستن آن پندار غلط و انگاره غطلی است که من و شما از ریاست و سیادت خودمان در ذهنمان داریم. وقتی در فلان اداره و جمعیتی رئیس شدیم، انگاره‌ای در ذهن ما به وجود می‌آید که گویی انگار باید حاشیه امنی داشته باشیم. شما رئیس هستید؟ باشد، اما شما موظّف به خدمت کردن هستید.

پیامبر(ص) , حدیث , رهبر ,

انتهای پیام/

برچسب ها: رهبر ، حدیث ، پیامبر(ص)
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار